به مناسبت سالروز افتتاح خط تولید پیکان

نیم قرن با پیکان

مدیر پروژه سودان ایران خودرو گفت: پیکان ایران احتمالا با نام "غزال" و با قیمت حدود 7 هزار دلار در سودان تولید و به فروش خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۴

سید امیر موسوی در گفتوگو با فارس با بیان این که پیکان ارزان قیمتترین خودروی سودان خواهد بود ، اظهار داشت: یکی از اسامی پیشنهادی طرف سودانی برای پیکان غزال به معنای آهو است اما این نام باید از سوی آن کشور تصویب و نهایی شود.
وی با بیان این که خط تولید پیکان ایران از سوی بانک ملی امدورمان به عنوان قویترین بانک شبه دولتی سودان خریداری شده است، افزود: قیمت پیکان در سودان حدود 6.5 تا 7 هزار دلار خواهد بود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر کمترین قیمت خودرو در سودان مربوط به یک خودروی کرهای با مقاومت کم به میزان 9 هزار دلار است و بنابراین پیکان خودروی بسیار با صرفه در این کشور خواهد بود.
موسوی گفت: در مورد صدور خط تولید پیکان با سه کشور آفریقایی و یک کشور آسیایی در حال مذاکره بودیم که در نهایت کشور سودان به چند دلیل از جمله روابط ویژه ایران و سودان، برنامه گسترش صنعتی بین دو کشور و وضعیت نزدیک سیاسی ایران و سودان و علاقمندی مردم سودان به ایران برای این منظور، انتخاب شد.
وی با اشاره به این که خودروی پیکان با نام هنتر enter) از 50 سال قبل در سودان وجود داشته است ، یادآور شد: این خودرو طی سالهای دور توسط انگلیسیها وارد سودان شده است، اما هیچگاه در این کشور تولید نشده و اکنون حدود 40 هزار دستگاه خودروی پیکان با مدلهای قدیمی حدود 50 سال قبل در این کشور وجود دارد.
وی با بیان این که در سال 76 نیز حدود 40 دستگاه خودروی پیکان از سوی ایران به سودان صادر شد ، اظهارداشت: مردم سودان ، پیکان را خودرویی آهنین میدانند.
وی داشتن کمکفنرهای قوی و مقاوم ، سازگاری با آب و هوا و خاک سودان ، مقاومت پیکان در خیابانهای سودان که هنوز آسفالت نشدهاند ، جادار بودن این خودرو و صندوق عقب بزرگ آن از دلایل اصلی رغبت مردم سودان به خودروی پیکان است.
وی ظرفیت تولید خودروی پیکان در سودان را در سال نخست 10 هزار دستگاه ذکر کرد که به تدریج به 20 هزار دستگاه افزایش مییابد.
مدیر پروژه سودان ایران خودرو خاطرنشان کرد: در سه سال نخست تولید پیکان در سودان ، تمام قطعات مورد نیاز از ایران ارسال میشود اما پس از سه سال ، حدود 35 درصد این خودرو در سودان تولید خواهد شد تا بتواند این خودرو را طبق قوانین اتحادیه آفریقا ، بدون گمرکی به کشورهای همسایه خود صادر کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها