قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ضمن رد برخی اظهار نظرها تاکید کرد:

مسکن مهر تلفات زلزله را کاهش داد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که پروژه‌های مسکن مهر مناطق زلزله زده کرمانشاه کاملا پا برجا هستند که باعث کاهش چشمگیر تلفات جانی و مالی شده، گفت: برخی اظهارنظر‌های افراد تحت تأثیر اخبار کذب بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۳۴

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی ، احمد اصغری‌‌مهرآبادی با بیان این‌که پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله بیمه بوده و هم‌اکنون ارزیابی خسارات وارد آغاز شده است، اظهار کرد: در شهرستان سرپل ذهاب دو پروژه 20 واحدی و 576 واحدی توسط تعاونی‌های مسکن احداث شده که پروژه اول هیچ‌گونه آسیبی ندیده و پروژه دوم که دارای 24 بلوک بوده نیز از نظر سازه‌ای سالم مانده و حتی یک سقف نیز از کل پروژه فرو نریخته است، این در حالی است که دیوارهای جانبی آن بلوک‌ها بخصوص در طبقات پایین با توجه به شدت زلزله 7/3 ریشتری تخریب شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: با این اوصاف تأکید می‌شود همه بلوک‌های مسکن مهر ایستایی خود را حفظ کرده و کاملا پابرجا هستند که خوشبختانه همین امر موجب کاهش چشمگیر تلفات و خسارت جانی نسبت به ساختمان‌های اطراف (که متأسفانه تعداد زیادی از آنها 100 درصد تخریب و با خاک یکسان شده‌اند)، شده است؛ به طوری‌که آمارهای غیررسمی اعلامی در منطقه حاکی از کشته شدن دو نفر در این پروژه تاکنون بوده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به این‌که برخی تعداد کشته‌شدگان در سایت مسکن مهر را بیشتر از این رقم اعلام کرده‌اند، گفت: این مساله به هیچ وجه صحت نداشته و به نظر می‌رسد اظهارات این افراد تحت‌تأثیر برخی اخبار کذب منتشر شده بوده است.

مهرآبادی با اشاره به اعزام تیم‌های کارشناسی جهت بررسی دقیق وضعیت فنی پروژه به دستور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امید است نتیجه بررسی‌ها بزودی اعلام شود و به اطلاع هموطنان عزیز برسد. به گفته وی، این پروژه توسط تعاونی‌های مسکن مشاغل آزاد در 24 بلوک ساخته شده و برابر اعلام مسئولان استان در زمان ساخت هفت نفر از مهندسان نظام مهندسی بر آن نظارت داشته‌اند. مهرآبادی تأکید کرد: درخواست من از مسئولان و رسانه‌های کشور این است در شرایطی که هموطنان عزیزمان در مناطق زلزله‌زده بیش از هر چیز دیگری به کمک‌های اولیه، جابه‌جایی وسایل خانه و اسکان موقت نیاز دارند از پرداختن به اظهارات و آمارهای غیرواقعی و تائید نشده و همچنین از متشنج کردن فضای کشور جدا پرهیز و در مقابل کمک کنند تا مسئولان ذی‌ربط در فرآیند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و بازسازی، وظیفه خود را در فضایی آرام و به نحو احسن انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها