آخرین اثر به جای مانده از لئوناردو داوینچی به قیمت رکوردشکن 450 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رفت و گران‌ترین اثر نقاشی جهان نام گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۱۸

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، در حراجی کریستیز نیویورک، نقاشی لئوناردو داوینچی از حضرت مسیح(ع) با عنوان «سالواتور موندی» با فروش 450 میلیون دلاری، رکورد گران‌ترین اثر نقاشی را که تاکنون در یک حراجی به فروش رفته بیش از دوبرابر افزایش داد.

برای این نقاشی که بتازگی پیدا شده و در اختیار مجموعه‌داران خصوصی بود، پیش از شروع حراجی قیمت حدودی صد میلیون دلاری تخمین زده شده بود، اما یک خریدار ناشناس با بیش از چهار برابر ارزش تخمینی، این اثر هنری را خرید تا رکورد پیشین گران‌ترین اثر هنری را که با 179.4 میلیون دلار در اختیار نقاشی «زنان الجزایر» از پابلو پیکاسو بود با اختلاف فراوان جا به جا کند.

نقاشی داوینچی، توسط یک خریدار ناشناس و از طریق تلفن و پس از 20 دقیقه رقابت در خانه حراج نیویورک به فروش رفت. در این حراجی در مجموع 9/785 میلیون دلار اثر هنری فروخته شد که بیش از نیمی از آن به نقاشی داوینچی اختصاص داشت.

قدمت نقاشی سالواتور موندی (ناجی جهان) به سال 1500 میلادی برمی‌گردد و یکی از حدود 20 نقاشی به جای مانده از داوینچی، نقاشی نامدار عصر رنسانس است.

در این نقاشی حضرت مسیح(ع) با لباسی آبی با نوارهای قرمز و در حالی که گوی بلورینی در دست دارد به تصویر کشیده شده است. این اثر نقاشی اولین‌بار به سفارش مجموعه شخصی پادشاه چارلز اول کشیده شد اما پس از آن تا سال 1900 ناپدید شد. این نقاشی سال 1958 در حراجی ساتبی به یک مجموعه‌دار آمریکایی فروخته شد و دوباره سال 2005 در اختیار کنسرسیوم آثار هنری قرار گرفت و مرمت‌های فراوانی روی آن صورت گرفت.

لئوناردو داوینچی، متولد 1452 میلادی در فلورانس ایتالیا بود و در مدت 67 سال از عمر خود، صدها اثر هنری را که مشهورترین آنها‌ تابلوی «مونالیزا» یا «لبخد ژکوند» است، خلق کرد. هرچند بیشتر شهرت داوینچی به‌دلیل خلق دو شاهکار نقاشی جهان، یعنی «شام آخر» و «مونالیزا» است اما او علاوه‌ بر تبحر در نقاشی در مجسمه‌سازی، طراحی و مهندسی بناهای تاریخی نیز یک استاد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها