زندانیان جرائم غیر عمد را دریابیم

مرگ دو برادر بخاطر سهل‌انگاری کارگر چاه کن

سرویسکار با تجربه‌ با غفلت شاگرد مغازه در باد کردن لاستیک یک فرغون، روانه زندان شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۷۴
غفلت کارگر، کارفرما را روانه زندان کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، صادق، جوان 27 ساله‌ای است که بر خلاف صاحبکار 40 ساله خود مدت کوتاهی بود که در سرویس‌کاری آقاتقی مشغول به کار شده بود و تا پیش از آمدن به این حرفه، نسبت به کاری که انجام می‌داد هیچ شناختی نداشت اما با جلب اعتماد «تقی» و با کم و کاستی‌هایی که داشت به کارش می‌پرداخت و هزینه زندگی مشترک خود را تامین می‌کرد.

مرداد ماه سال 94 بود که در غیاب آقاتقی در محل کارش یک مشتری با رینگ و لاستیک یک فرغون به تعمیرگاه مراجعه می‌کند تا نسبت به باد کردن آن اقدام کند. صادق با وجود مشغله‌ای که داشت با عجله به سراغ رینگ می‌رود تا نسبت به باد کردن لاستیک اقدام کند، اما در حین باد کردن به علت خارج شدن مهره‌ای که به محور رینگ متصل بود و به نوعی نگهدارنده آن به حساب می‌آمد و پرت شدن ناگهانی رینگ و برخورد آن با صورت دیگر شاگرد این مغازه و ایراد مصدومیت شدید در ناحیه صورت، روانه بیمارستان می‌شود.

طبق نظر کارشناسان علت اصلی وقوع این حادثه عدم کنترل فرغون قبل از باد کردن اعلام شده است که به علت اقدام به عمل ناایمن با عنایت به اینکه اطلاعات کافی در مورد جزییات کاری که مبادرت به آن کرده را نداشته، صادق تا 30 درصد مقصر شناخته می‌شود و در برابر آقاتقی به عنوان کارفرما به دلیل عدم نظارت کافی بر عملکرد شاگرد کارگاه و نقض مواد 62 و 88 آیین نامه عمومی ایمنی در تعمیرگاه‌های وسایط نقلیه به میزان 70 درصد در پرداخت دیه محکوم می‌شود.

به علت جراحت لب‌های فوقانی و تحتانی، پارگی لثه اقدامی فک بالا، سقوط دندان‌های پیشین اول بالا و همچنین شکستگی استخوان بینی و فک فوقانی، آقاتقی به پرداخت دیه‌ای به مبلغ یک میلیارد و 543 میلیون ریال بدهکار می‌شود.

با تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه هر چند این محکوم‌ٌبه به میزان 140 میلیون تومان تقلیل پیدا کرده است اما این مددجوی آبرومند از ابتدای تیر ماه سال جاری در یکی از زندان‌های استان‌ اردبیل در بند بسر می‌برد.

بر اساس این گزارش، نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجو باشند، می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور اعم از 74/74 بانک ملت، 7777 بانک تجارت، 8888 بانک صادرات یا 55555 بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ جهت آزادی این زندانی فیش‌ پرداختی را با قید موضوع پرونده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها