برای مربی‌ای همچون آرسن ونگر و تیمی مثل آرسنال که از ده بازی 19 امتیاز به دست آورده، بدترین قرعه ممکن در روزهای پرنوسان بازی مقابل تیمی است که رکورد امتیازگیری از ده بازی در تاریخ لیگ برتر را شکسته است. شاگردان پپ گواردیولا با 28 امتیاز به تنهایی در صدر قرار گرفته و با چهار برد در لیگ قهرمانان اروپا به مرحله بعد صعود کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۸۶

البته آبی‌های شهر منچستر طی سال‌های گذشته عملکرد درخشانی مقابل توپچی‌ها نداشته‌اند. آنها در 9 بازی اخیر تنها یک بار به پیروزی رسیده‌اند که آن بازی هم برد یک صفرشان در فصل گذشته در ورزشگاه اتحاد است. تیم گواردیولا در صورتی که بتواند در بازی امروز به برتری برسد، به رکورد 9 برد پیاپی این تیم در سال 1947 می‌رسد. تیم گواردیولا امسال با بازی‌های درخشان رکوردهای بی‌نظیر دیگری را نیز ثبت کرده است. این تیم در بازی قبلی خود مقابل وستهام که با پیروزی به پایان رسید، 844 پاس صحیح داشت که از سال 2003 که سیستم شمارش پاس‌ها در لیگ برتر آغاز به کار کرده، یک رکورد بوده است. گواردیولا در فصل 2009ـ2008 که هدایت بارسا را برعهده داشت، در ده بازی ابتدایی موفق به زدن 34 گل شده بود. این در حالی است که تیم کنونی پپ تا اینجای فصل 35 گل زده تا آمار بارسا را هم شکسته باشد.

آرسنال در حالی پای به این میدان می‌گذارد که فصل گذشته در همین زمان با 23 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار داشت. اما حالا با 9 امتیاز پایین‌تر در رده پنجم قرار گرفته است. اتکای اصلی تیم ونگر در بازی امروز روی مسوت اوزیل است که در فصل جاری 30 موقعیت مسلم گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش درست کرده است. یکی از جذابیت‌های بازی امروز این است که کوین دیبروین نیز در ترکیب من‌سیتی همین کورد را تا اینجا از خود بر جای گذاشته است. از سوی دیگر، آرسن ونگر تنها مربی ای است که توانسته گواردیولا را در بارسا، بایرن مونیخ و من‌سیتی شکست دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها