jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۱۰۹۰۲   ۱۶ تير ۱۳۸۱  |  ۲۱:۱۵

تصدی فرودگاه های کشور به بخش خصوصی واگذار می شود این خبر که به نقل از وزیر راه و ترابری مطرح شده است انگیزه ای شد تا نظرات برخی از کارشناسان از جمله سید محمود ابطحی کارشناس شرکتهای سرمایه گذاری بازار بورس

و نماینده دوره پنجم مجلس را در این خصوص جویا شویم واگذاری تصدیگری فرودگاههای کشور را به بخش خصوصی چگونه ارزیابی می کنید؛ برای خصوصی سازی باید برنامه و استراتژی مشخصی را تنظیم کرد بعلاوه بخش خصوصی باید آموزش های لازم را برای جذب تصدی ها در سطوح بالای مدیریتی کشور ببیند؛ در غیر این صورت روند خصوصی سازی مانند امروز دچار آشفتگی خواهد شد بر این اساس ، به اعتقاد من واگذاری فرودگاه های کشور به بخش خصوصی نیز با توجه به ناتوانی این بخش برای مدیریت تخصصی و پیچیده فرودگاهها و همچنین توجیه اقتصادی نداشتن اغلب فرودگاه های کشور، پاسخگوی نیازهای مردم نیست و بر آشفتگی خواهد افزود.یعنی بخش خصوصی تنها به دنبال فعالیت های دارای بازده اقتصادی می رود؛ البته ، اصولا تفکر حاکم بر بخش خصوصی ، منفعت طلبانه است ؛ همچنین با توجه به این که اغلب فرودگاه های کشور در نقاطی تاسیس شده اند که توجیه اقتصادی ندارد، واگذاری تصدی فرودگاه ها به بخش خصوصی که به دانش تخصصی و پیچیده ای هم نیاز دارد، از سوی وزیر راه و ترابری ، دور از انتظار بود بدین ترتیب بخش خصوصی به دنبال منفعت خود می رود و تصدی چند فرودگاه خوب کشور را به عهده می گیرد و دولت می ماند با مجموعه ای که دیگر قادر به اداره آن نخواهد بود
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر