در هیاهوی قایقرانی و صف انتظار ورزشکاران برای بازگشت مربی رومانیایی، در بخش اسلالوم اما تمرینات رکسانا رازقیان در سکوت خبری ادامه دارد. ملی‌پوش آب‌های خروشان که بتازگی از رقابت‌های جهانی فرانسه با تجربیات نو بازگشت. مسابقه‌های جهانی غیر از سال‌های برگزاری المپیک، هر سال به‌طور مرتب برگزار می‌شود، اما رکسانا رازقیان برای نخستین بار این رقابت‌ها را در فرانسه تجربه کرد. ملی‌پوش اسلالوم می‌گوید: با توجه به این که اروپا رو به سرما می‌رود، این مسابقه‌ها آخرین رویداد جهانی بود که در آن شرکت کردم و تجربیاتم بیشتر شد، زیرا بهترین‌های کشورها در فرانسه جمع شده بودند.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۵۸

رازقیان درباره مشکلاتش پیش از سفر به فرانسه می‌گوید: نتوانستم بموقع روادید این کشور را بگیرم و در سرمای اروپا فقط توانستم دو هفته تمرین کنم. من در طول سال در آب‌های آرام تمرین کرده بودم و فقط دو هفته در آب‌های خروشان تمرینات پیش از رقابت‌های جهانی را پیگیری کردم.

او درباره سطح این رقابت‌ها توضیح می‌دهد: وقتی برترین‌های کشورها وارد این رقابت‌ها می‌شوند شک نکنید سطح آن بالاست. این رقابت‌ها بعد از المپیک مهم‌ترین رقابت‌های اسلالوم به شمار می‌رود و خوشبختانه من توانستم رقبای تایلند و تایوان را پشت سر بگذارم یا با دیدن رقبای دیگرم از چین، ژاپن و قزاقستان، فاصله خودم را با آنها بسنجم. این ارزیابی بیشتر از جهت حضورم در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا مهم است، زیرا برنامه اصلی من کسب مدال در این بازی هاست. در شرایط کنونی فاصله زیادی با رقبای آسیایی ندارم. ملی‌پوش اسلالوم که در رقابت‌های جهانی رتبه ایران را بهبود بخشید از خودش راضی است، اما دوست دارد در مسابقه‌های بعدی، ایران با تعداد نفرات و تیم بزرگ‌تری در رقابت‌های مختلف حضور پیدا کند. او می‌گوید: من و یک قایقران 18 ساله از ایران مهمان کمپ توسعه و گسترش جهانی اسلالوم بودیم و امیدوارم از فرصت‌های مشابه تعداد بیشتری قایقران استفاده کنند.

رازقیان که برای رقابت‌های اسلالوم در بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌شود، پاکسازی و توجه به آب رودخانه‌ها در ایران را در اولویت می‌داند با وجود این می‌گوید آب رودخانه‌های ایران در صورت رسیدگی بیشتر برای پارو زدن مناسب است. او ادامه می‌دهد: در بازی‌های 2014 اینچئون سونیا گماری برنز اسلالوم در آب آرام را به دست آورد اما در جاکارتا رقابت اسلالوم کاران در آب‌های خروشان است . از این رو با تمرینات و مسابقه‌هایی که برگزار می‌کنم امیدوارم بازی‌های آسیایی را با یک مدال خوشرنگ برای ایران ترک کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها