مدافعانی که طی چند سال گذشته مقابل مثلث هجومی بارسا بازی می‌کردند، یکی از ترس‌های همیشگی‌شان ایستادن مقابل مسی، نیمار و سوارز بود. اما در فصل جاری لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، دیگر خبر از آن خط حمله آتشین نیست. نیمار با آن همه حواشی و جنجال راهی پاری‌سن ژرمن شد. از دو بازیکن دیگر آن مثلث معروف MSN، فقط مسی است که تمام بار گلزنی روی دوش او افتاده است. لوئیز سوارز اروگوئه‌ای با روزهای اوجش فاصله زیادی گرفته و همین مایه نگرانی والورده و طرفداران بارسا شده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۴۱

بازی هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا در خانه المپیاکوس هم نشان داد، سوارز هنوز در مسیر احیا قرار نگرفته است. والورده در این بازی تیمش را با سیستم 2-4-4 وارد زمین کرد به این امید که تمام توپ‌های نهایی به مسی و البته به سوارز ختم شود. اما او باز هم نتوانست از این فرصت استفاده کند و پایان بازی با نتیجه تساوی بدون گل ثابت کرد که داستان تلخ این روزهای سوارز قرار است فعلا ادامه داشته باشد. در هفت موقعیتی که مهاجم اروگوئه‌ای در این بازی به دست آورد، چهار توپ را به خارج از چارچوب زد و سه ضربه‌اش نیز از سوی مدافع و دروازه‌بان دفع شد. تصاویر تلویزیونی بخوبی نشان داد در دو موقعیت سوارز هم می‌توانست پایه‌گذار گل برتری باشد یا این‌که خودش برای بارسا در نقش گلزن ظاهر شود.

این بازی بوضوح نشان داد مهاجم 30 ساله بارسا به هیچ وجه اعتماد به نفس گذشته را ندارد و این می‌تواند در آینده نزدیک به بحرانی برای کاتالان‌ها تبدیل شود. در 13 بازی که او در فصل جاری برای تیمش به میدان رفته، فقط سه گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده است. این در حالی است که در چهار بازی لیگ قهرمانان هم آمار گلزنی سوارز هنوز عدد صفر را نشان می‌دهد. در این میان والورده سعی می‌کند با کلمات و اظهارات مثبت، به مهاجم تیمش روحیه بیشتری بدهد. او پس از آخرین بازی بارسا در مقام دفاع از سوارز در آمد و گفت: هر چه او بیشتر موقعیت از دست می‌دهد، بخوبی مشخص می‌شود که می‌تواند در موقعیت گلزنی قرار بگیرد.

گرچه والورده سعی می‌کند با این جملات فضا را به نفع مهاجم خود تلطیف کند، اما آمار و ارقام رسمی می‌گوید سوارز بدترین دوران خود را در بارسا تجربه می‌کند. او پس از آن‌که در تابستان 2014 به عضویت بارسا در آمد، در اولین سال حضورش و در 43 بازی خود در ترکیب این تیم، 25 گل به ثمر رساند. در فصل دوم حضورش هم آمار فوق‌العاده 59 گل در 53 بازی را در کارنامه‌اش ثبت کرد. در فصل گذشته نیز از 51 بازی انجام داده در ترکیب تیم انریکه، 31 گل برای آبی اناری‌پوشان به ثمر رساند. این آمار بخوبی نشان می‌دهد که زدن سه گل در 13 بازی فصل جاری بسیار مایوس‌کننده است.

در این میان، دلایل متعددی برای ناکامی سوارز عنوان می‌شود؛ مصدومیت از ناحیه زانو در هفته اول لالیگا مقابل رئال بتیس و بازگشت زودتر از موعد به میادین برای کمک به اروگوئه در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی از جمله دلایل این افت عنوان شده است. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد سوارز بیش از هر بازیکن دیگری از رفتن نیمار ضربه خورده است، زیرا عثمان دمبله هم که قرار بود جانشین نیمار شود، خیلی زود مصدوم شد و فعلا به ترکیب باز نمی‌گردد. علاوه بر این او هنوز نتوانسته با تغییر مداوم سیستم بازی از سوی والورده و آمدن مسی به نوک حمله کنار بیاید. با تمام این اوصاف و شرایط هم خود سوارز و هم بارسا می‌دانند که برای موفقیت در لالیگا و لیگ قهرمانان، آمادگی شماره 9 آبی اناری‌ها یکی از عوامل مهم به حساب می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها