خبرگزاری رویترز گزارش داد، آمریکا برخلاف ادعاهای دونالد ترامپ درخصوص اینکه هرگونه مذاکره با حکومت کره شمالی "وقت تلف کردن" است، بی سر و صدا مشغول پیگیری دیپلماسی مستقیم با این حکومت است.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۳۳
رویترز: آمریکا بی سر و صدا در حال مذاکره با کره‌شمالی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش را فاش نکرد گفت: جوزف یون، مذاکره کننده آمریکا با کره شمالی با استفاده از به اصطلاح "کانال نیویورک" با دیپلمات‌های هیات کره شمالی در سازمان ملل در این شهر در تماس بوده در حالی که همزمان جنگ لفظی میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بالا گرفته است.

اظهارات این مقام آمریکایی واضح‌ترین نشانه درخصوص دست داشتن آمریکا در بحث‌هایی با کره شمالی فراتر از مساله زندانیان آمریکایی بوده در حالی که خود ترامپ انجام چنین مذاکراتی را "بی‌فایده" می‌داند.

با این حال نشانه‌ای دال بر اینکه این ارتباطات پشت درهای بسته سبب بهبود روابط آمریکا و کره شمالی شده باشد وجود ندارد.

مقام مذکور خاطر نشان کرد: این ارتباطات ابدا از لحاظ تعداد و ماهیت محدودیتی نداشته است.

وی افزود: از جمله مسائلی که یون به مخاطبان خود از کره شمالی مطرح کرد "توقف آزمایش " بمب‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد بوده است.

با این حال در ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ آنگونه که گفته شده یون تنها می‌توانست درباره موضوع آزادی زندانیان آمریکایی در کره شمالی با مقام‌های پیونگ یانگ ارتباط داشته باشد.

مقام وزارت خارجه گفت: اکنون حکم او گسترده‌تر شده است اما از توضیح درباره این که آیا اختیاری به او درباره بحث درمورد برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی داده شده عذرخواهی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها