معمای پیچیده قتل حدیثه، دختر هشت ساله به مرحله اجرای قسامه رسید.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۳۶

نهم اسفند 90، پلیس تهران جسد سوخته دختربچهای را در دره حاشیه فشم پیدا کرد. جسد متعلق به حدیثه هشت ساله بود که خانوادهاش چند روز پیش مفقودی او را گزارش کرده بودند. پدر حدیثه گفته بود: «دخترم برای خرید خوراکی همراه خواهر بزرگترش به سوپرمارکت رفته بود، اما در یک لحظه ناپدید شد.»

کارآگاهان پس از چند روز، ردپای یکی از اهالی محل به نام رحیم را در ماجرا کشف و او را دستگیر کردند. متهم برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد، اما خود را بیگناه دانست. قضات نیز به دلیل نبود مدارک کافی او را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند. با اعتراض اولیای دم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و حکم تبرئه شکست.

متهم بار دیگر در شعبه دهم دادگاه محاکمه شد و بر بیگناهیاش اصرار کرد تا این که کار به اخذ اظهارات دو شاهد ماجرا رسید. یکشنبه در جلسه دادگاه اولیای دم درخواست قصاص کردند.

سپس رحیم گفت: «درست است که من با پدر حدیثه اختلاف کاری داشتم، اما هیچ قتلی مرتکب نشدهام و از شنیدن این حادثه هم خیلی ناراحت شدم. الان شش سال است زندگیام تحت تاثیر این ماجراست و از اولیای دم انتظار نداشتم مرا به عنوان قاتل معرفی کنند.»

سپس دو شاهد در جایگاه ایستادند، اما هیچکدام از آنها متهم را هنگام قتل حدیثه ندیده بودند. در پایان دادگاه، قضات وارد شور شدند و صدور حکم نهایی را منوط به اجرای قسامه کردند. جلسه بعدی محاکمه در آینده برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها