نخست‌وزیر عراق هشدار داد در صورتی که منطقه کردستان عراق کنترل گذرگاه‌های مرزی را به دولت مرکزی واگذار نکند، بحران با اربیل تشدید خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۴۳

به گزارش السومریه‌نیوز، دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای از تماس تلفنی بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس با حیدر العبادی در روز یکشنبه خبر داد.

دفتر نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: حیدر العبادی و جانسون درباره پیروزی‌های حاصل‌شده علیه تروریسم، استقرار نیروهای مرکزی عراق در استان کرکوک و دیگر مناطق و اوضاع سیاسی و امنیتی این کشور گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه، العبادی بر سیطره حکومت فدرال بر تمام کشور و مناطق مرزی تاکید کرد و در عین حال متذکر شد که طرف کردی در اجرای این مساله کند عمل می‌کند. نخست‌وزیر عراق گفت: دولت عراق باید سیطره خود بر گذرگاه‌هایی که از آنجا نفت صادراتی به ترکیه صادر می‌شود، اعمال کند که اگر این مساله اجرایی نشود سبب تشدید بحران خواهد شد. وی افزود: دولت مرکزی خواهان خونریزی یا وخیم‌شدن اوضاع نیست، بلکه کسانی در دولت اقلیم و رسانه‌های حزبی در اربیل به کشتار نیروهای عراقی دامن می‌زنند.

تحولات کردستان عراق در حالی است که در روزهای گذشته مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در نطقی تلویزیونی با انتقاد از دولت مرکزی عراق گفت: پس از همه‌پرسی استقلال کردستان هیچ‌کس از کردها حمایت نکرد.

او همچنین بدون نام بردن از هیچ گروهی، نیروهای سیاسی رقیب در کردستان را به «خیانت» متهم کرد و افزود: آنها بدون هیچ مقاومتی کنترل شهر نفت‌خیز کرکوک را به نیروهای دولت مرکزی واگذار کردند.

در خبری دیگر، نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی القائم در غرب الانبار، به فاصله 10 کیلومتری این شهر رسیده‌اند.

به گزارش المیادین، نیروهای مشترک عراقی، پیشروی سریعی به‌سمت شهر القائم در نزدیکی مرزهای سوریه به دست آوردند. بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی هم‌اکنون به فاصله 10کیلومتری شهر القائم رسیده‌اند.

از ابتدای عملیات آزادسازی القائم در غرب الانبار، ده‌ها روستا در اطراف این شهر از لوث وجود تروریست‌های داعشی پاک شده است. جعفر الحسینی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت که به نبرد آزادسازی القائم طی یک هفته فیصله داده خواهد شد. وی افزود: محاصره القائم روز دوشنبه از سر گرفته می‌شود و تروریست‌های داعشی در این شهر به محاصره در می‌آیند تا مقدمات ورود نیروهای عراقی به این شهر و آزادسازی آن فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها