5 توپ طلا برای هر فوق ستاره

رونـالـدو بـا مـسی بـرابـر شد

برای آنهایی که دوشنبه شب در لندن جمع شده بودند تا مراسم بهترین‌های فیفا را برگزار کنند، شاید چندان جای تعجب نبود که مجری مراسم هنگام نام بردن از بهترین بازیکن مرد سال 2017 اسم کریس رونالدوی پرتغالی را بیاورد. قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا به همراه رئال مادرید و درخشش در مقدماتی جام جهانی 2018، بسیاری از کارشناسان، مربیان و بازیکنان جهان را مجاب کرد که برای دومین سال متوالی رونالدو را بر لیونل مسی ترجیح دهند. با این اوصاف دو فوق‌ستاره این روزهای فوتبال جهان از لحاظ موفقیت‌ها و جام‌های شخصی با یکدیگر برابر شدند. این پنجمین باری بود که ستاره پرتغالی توانست چنین جایزه‌ای را به دست آورد و در این زمینه با مسی برابر شد. پیش از این نیز هر دو بازیکن چهار بار توانسته بودند کفش طلای اروپا را از آن خود کنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۶۹

آمار و ارقام منتشر شده پس از این مراسم نشان می‌دهد، رونالدو امسال برخلاف سال گذشته با فاصله بیشتری نسبت به مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شده است. بر این اساس، رونالدو توانست 16/43 درصد از آرا را که متشکل از رای بازیکنان، مربیان، خبرنگاران و هواداران سراسر جهان است، به خود اختصاص دهد. این درحالی است که مسی 25/19 درصد و نیمار 97/6 درصد آرا را به خود اختصاص دادند. سال گذشته، اختلاف این دو بسیار کمتر از امسال بود. سال گذشته رونالدو 54/34درصد آرا را به خود اختصاص داده و مسی توانسته بود 42/26 درصد آرا را اخذ کند. نکته جالب این‌که با مشخص شدن آرا معلوم شد مسی و رونالدو در رای دادن خود، یکدیگر را انتخاب نکرده‌اند. لوئیس سوارز، اینیستا و نیمار انتخاب‌های اول تا سوم مسی بوده‌اند؛ درحالی که رونالدو در این زمینه لوکا مودریچ، راموس و مارسلو را انتخاب کرد. یکی دیگر از نکات جالب این بود که برای دومین سال متوالی تیته سرمربی برزیل، رونالدو را به عنوان انتخاب اول و نیمار را به عنوان انتخاب دوم خود اعلام کرد. نیمار سال گذشته انتخاب سوم تیته بود.

رونالدو پس از این مراسم در پاسخ این سوال که آیا نیمار جانشینی بر سلطه رونالدو و مسی خواهد بود، گفت: در خیلی از مصاحبه‌هایم گفته‌ام، بازیکنان جوان زیادی هستند که در سطح بالایی قراردارند و آنها هم می‌توانند به این عنوان برسند. بهترین بازیکن جهان در پاسخ این پرسش که آیا این پایان سلطه مسی و رونالدو بر فوتبال جهان است، گفت: پایان؟ این تازه شروع کار است.

در انتخاب بهترین سرمربی سال نیز زیدان، سرمربی فرانسوی رئال توانست نسبت به آنتونیو کونته و آلگری آمار بهتری به دست آورد. سرمربی فرانسوی رئال 22/46 درصد آرا را کسب کرد و کونته و آلگری به ترتیب 62/11 و 78/8 درصد آرا را به خود اختصاص دادند. در بخش انتخاب بهترین دروازه‌بان، اگرچه بوفون عنوان بهترین گلر سال 2017 را به خود اختصاص داد، اما فاصله درصد آرایش با رقبا کم بود. بوفون با 22/42 درصد آرا اول شد و کیلور ناواس با 32/32 و نویر با 10/10 درصد آرا دوم و سوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها