صید میگوی دریایی در صیدگاه‌های بوسیف و لیفه در شمال غرب خلیج فارس، از اول آبان آزاد اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور اعلام کرد: صید میگوی خنجری و سفید تا اطلاع بعدی آزاد است.

نبی الله خون میرزایی، مدیرکل شیلات خوزستان، با بیان اینکه 1080 فروند قایق و 608فروند لنج در استان خوزستان دارای مجوز هستند که پیش بینی می‌شود 530فروند لنج و 250فروند قایق برای دریافت مجوز صید اقدام کنند، گفت: مجوز صید میگو برای قایق‌ها سه روزه و برای لنج‌های صیادی هفت روزه صادر می‌شود.

وی با تاکید بر پرهیز از صید در مناطق ممنوعه خلیج فارس، افزود: مجوز صید برای صیدگاه‌های بوسیف، لیفه، خور درویش و واسطه در خور موسی صادر می‌شود و صید میگو در دیگر صیدگاه‌های استان ممنوع است و صیادان در این مدت مجاز به صید گونه‌های مختلف ماهی در این صیدگاه‌ها نیستند. صیادان استان ، صید خود را در 8 بندر صیادی و 10مرکز تخلیه صید آبزیان ، تخلیه و وارد بازار می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول،10 هزار صیاد در استان خوزستان به صورت مستقیم در صید میگو مشارکت دارند و سال گذشته 825 تن میگو در صیدگاه‌های استان صید شد.

سال گذشته در مجموع 43 هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد. ماهی و میگو در سبد غذایی استان خوزستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. صید و صیادی پس از کشاورزی و تجارت سومین منبع معیشتی ساکنان جنوبی و ساحلی خوزستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها