معتاد سابقه‌دار که با همدستی دوستش بعد از گوشی‌قاپی به بهانه پس دادن آن دست به اخاذی می‌زد، در قرار صوری با یکی از مالباختگان دستگیر شد .
کد خبر: ۱۰۸۳۷۹۴

به گزارش جام‌جم ، ساعت 15و30دقیقه بیست و سوم شهریور امسال، مردی با حضور در کلانتری 159 بی‌سیم از جوان موتورسواری که گوشی تلفن همراهش را دزدیده بود، شکایت کرد و به افسر تحقیق گفت: سارق با شماره اعضای خانواده‌ام که در گوشی تلفن همراه ثبت بوده، تماس گرفته و برای پس دادن گوشی 200 هزار تومان پول خواسته است.ماموران با آموزش لازم به شاکی خواستند، اگر متهم با او قرار گذاشت در محل حاضر شود تا ماموران آنجا را محاصره کنند و متهم بازداشت شود. سارق فراری زمانی که برای دریافت پول به حوالی بیمارستان مهدیه تهران آمده بود، بازداشت شد.

متهم 30 ساله به نام سعید برای تحقیقات به کلانتری منتقل شد و در بازرسی از وی چند دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی نیز کشف شد. تحقیقات پلیسی نشان می‌داد، او دارای سوابق کیفری نزاع، سرقت و درگیری است.

ماموران پس از استعلام لازم توانستند هویت مالکان گوشی‌های سرقتی را شناسایی کنند. با احضار آنها به پلیس آگاهی و تحقیق از آنها معلوم شد همگی در دام همین سارق گرفتار شده‌اند.

یکی از شاکیان جدید به افسر تحقیق گفت: در خیابان وحدت اسلامی در حرکت بودم که موتورسواری به من حمله کرد و کیف دستی‌ام را که محتویات آن گوشی تلفن همراه، کارت بانکی و رمز آن و مدارکم بود، سرقت کرد. زمانی که به خانه آمدم، متوجه شدم، با تلفن من تماس گرفته‌اند و فردی آن را پاسخ داده و با ادعای این که دوستم است، اعلام کرده من تصادف کرده‌ام و در بیمارستان بستری‌ام و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرم. او با این ترفند از خانواده‌ام دو میلیون تومان اخاذی کرده بود. همان موقع فهمیدم او سارق اموالم بوده است.

بعد از اظهارات شاکی، تحقیق از دیگر شاکیان نشان داد، متهم بعد از سرقت گوشی تلفن همراه دیگر شاکیان در قبال بازپس دادن آن، از آنها پول اخاذی کرده و گوشی‌ها را پس نداده است.

متهم مورد تحقیقات قرار گرفت و به سرقت‌های سریالی گوشی تلفن همراه از مردم در سطح شهر تهران اعتراف کرد و به افسر تحقیق گفت: چند ماه است به تهران آمده‌ام. جا و مکان درستی نداشتم. بعد از مدتی موتور خریدم. معتاد بودم و قرص می‌خوردم. با قاپیدن گوشی تلفن همراه مردم در سطح شهر تهران، با شماره‌های داخل آن تماس می‌گرفتم و به بهانه‌های مختلف از آنها اخاذی می‌کردم. بعد گوشی‌های سرقتی را 100 تا 150 هزار تومان می‌فروختم.

تحقیقات از این متهم سابقه‌دار ادامه یافت تا این‌که او چند روز پیش در جریان تحقیقات پلیسی اعلام کرد، در جریان این سرقت‌های سریالی همدستی به نام رضا داشته است که با او در پارک آشنا شده و با هم شب‌ها را در پارک‌های سطح شهر تهران می‌خوابیده‌اند. برخی دزدی‌ها را با او انجام داده و به پیشنهاد وی در تماس با شاکیان و خانواده‌های آنها دست به اخاذی زده است. گوشی‌های سرقتی را نیز به کمک او فروخته است.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف متهم به سرقت‌های سریالی، افرادی با حضور در پلیس آگاهی این متهم را به عنوان یکی از سارقان معرفی کردند. جست‌وجوی پلیسی برای یافتن همدست او بی‌نتیجه مانده و چهره‌نگاری رایانه‌ای از تصویر او انجام شده است. با درخواست قاضی پرونده، تصویر متهم بازداشت شده و تصویر چهره‌نگاری رایانه‌ای از دیگر متهم فراری بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می‌شود تا چنانچه مردم از آنها شکایت دارند یا از مخفیگاه متهم فراری باخبرند، با شماره 21865873 پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها