در آستانه انتخابات پارلمانی زودهنگام اتریش در حالی که نظرسنجی‌ها از احتمال تشکیل دولتی دست راستی حکایت دارد، رهبران احزاب مختلف آخرین تلاش‌های خود را برای جلب نظر رای دهندگان انجام دادند.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۸۱

کریستین کرن، صدر اعظم اتریش از حزب چپ میانه سوسیال دموکرات روز شنبه از رای‌دهندگان خواست اجازه تشکیل دولتی دست راستی با ائتلاف محافظه کارها و راست‌های افراطی را ندهند.

کرن در یک گردهمایی حزب سوسیال دموکرات در وین گفت: اتریش اکنون در مهم‌ترین بزنگاه تاریخی دهه‌های اخیر قرار دارد . آیا می‌خواهیم در اتریش ثروتمندان ثروتمندتر شوند و سامانه امنیت اجتماعی، بهداشت و آموزش هدف حمله قرار گیرند؟

کرن 51 ساله که ماه می ‌2016 به صدراعظمی اتریش رسید، تاکید کرد: ما اتریشی را می‌خواهیم که همه در آن فرصت برابر داشته باشند.

براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، حزب محافظه کار و راست میانه «مردم» اتریش به رهبری سباستین کورتز، وزیر امور خارجه 31 ساله این کشور با بیش از 30 درصد آرا در صدر است و بسیاری انتظار دارند کورتز به مقام صدراعظمی اتریش برسد و عنوان جوان‌ترین رهبر سیاسی در اروپا را از آن خود کند. ازحزب راست افراطی «آزادی» به عنوان محتمل‌ترین شریک ائتلافی حزب مردم برای تشکیل دولت یاد می‌شود. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها