رییسجمهور گفت: ملتی که با دست خالی چرخه سوخت هستهیی میسازد میتواند در همه بخشها خودکفا شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۳

به گزارش ایسنا ، دکتر محمود احمدینژاد طی سخنانی در مراسم افتتاح و بازدید مجموعه پتروشیمی مارون(الفین هفتم)، در سفر به ماهشهر، افزود: انتظارم از صنعت نفت این است که به سرعت ظرفیتها را پر کنند و وارد عرصهی جهانی شوند، مجلس هم پشتیبانی کند.
وی تاکید کرد: دولت تمام پشتیبانی خود را از این صنعت انجام میدهد تا بخش صنعت نفت ایران بتواند خود را به منطقه وارد کند.
احمدینژاد ادامه داد: برای توسعه صنعت نفت، چه بالادست و چه پاییندست آن آماده است و نیروهای توانمند داخلی باید بتوانند بهرهبرداری بیشتری از منابع داخلی کنند.
وی همچنین با اشاره به وجود مخازن مشترک با کشورهای همسایه، گفت: خوشبختانه در یکی از این میدانهای مشترک به حدی از برداشت رسیدهایم که برابر با کشور همسایه شده است و باید در سالهای آینده با برداشتهای بیشتر جبران گذشته را بکنیم.
رییس جمهور با اشاره به گشایش پتروشیمی مارون، گفت: 43 درصد امکانات این پروژه از داخل تامین شده است. حال جای این سوال باقی است که آیا ما نمیتوانیم 57 درصد باقیمانده را در داخل بسازیم. مطمئنا کشوری که با دست خالی چرخهی سوخت هستهیی میسازد توانایی ساخت همهی امکانات و ابزارآلات را دارد.
احمدینژاد با بیان اینکه باید بخشی از ثمرات گشایش چنین پروژههایی به مردم منطقه برسد، گفت: مسوولان هر مقدار که میتوانند باید برای مردم منطقه هزینه کنند.
وی گفت: مردم ماهشهر مردمی سختکوش هستند که انشاءالله در سفر هیات دولت بعد از ماه مبارک رمضان از نزدیک با آنها دیدار خواهیم کرد.
رییس جمهور ساختن کشور را اطاعت از امر ولی و اطاعت خدا دانست و گفت: امروز موظف به ساختن میهن اسلامی هستیم و باید عقبماندگیها را به سرعت جبران کنیم.
احمدینژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش کارگران خطاب به مسوولان، گفت: اگر میخواهید کار برکت داشته باشد پول کارگران را به موقع بدهید چراکه مراعات کارگران در واقع مراعات کیفیت کار است.
وی خطاب به وزیر نفت و با اشاره به سیاست تمرکززدایی دولت، گفت: خوشبختانه بسیاری از شرکتهای دولتی از جمله زیر مجموعهی وزارت نفت از تهران منتقل شدهاند. امیدواریم بقیهی شرکتها نیز منتقل شوند.
رییس جمهور گفت: حتی دانشکده نفت را نیز وزارت نفت باید به آبادان بفرستد تا همهی مملکت بتوانند از این منابع استفاده کنند.
رییس جمهور با گرامیداشت هفتهی دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: خوشحالم که امروز در جشن به ثمر رسیدن یک حرکت ملی شرکت کردهام. حرکتی که علاوه بر تامین بخشی از نیازهای کشور نقش مهمی در توسعهی اشتغال دارد.
وی گفت: تلاش برای استقلال اقتصادی بهترین تلاش و زیباترین حرکت برای حفظ یک ملت است. احمدینژاد بدترین نوع تحقیر ملتها را طرح تحریم اقتصادی دانست.
احمدینژاد در بازدید از بخشهای مختلف این مجتمع و نیز پس از سخنرانی لحظاتی پای سخن کارگران این مجتمع نشست و حرفهای آنها را شنید.
پیش از سخنان رییسجمهور وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گزارش عملکرد این بخش را ارایه کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها