ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری برای مسابقات جهانی آمریکا مشخص شده است. این تیم باید نزدیک به 40 روز دیگر تهران را به مقصد آمریکا ترک کند. در این فاصله اردوهای ملی‌پوشان برپاست و بابلسر محل کنونی اردوی آنهاست تا از بین حاضران در اردو هشت مسافر آمریکا مشخص شوند. با صدور روادید ایوب موسوی به نظر می‌رسد تا حدودی ترکیب تیم ملی برای رقابت‌های امسال مشخص شده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۰۴

کیانوش رستمی در 85 کیلوگرم، سهراب مرادی در 94 کیلوگرم و بهداد سلیمی در 105+ کیلوگرم اعضای اصلی تیم ملی در رقابت‌های جهانی 2017 هستند.

در وزن 85 کیلوگرم بعد از کیانوش رستمی، علی میری بیشترین شانس را برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی با توجه به مدالی که در بازی‌های داخل سالن آسیا کسب کرد، دارد. البته مسعود چترایی هم در این وزن در اردو حضور دارد اما شانس او خیلی بالا نیست.

در وزن 94 کیلوگرم بجز سهراب مرادی، کادرفنی روی ایوب موسوی برای کسب مدال امید دارد.

در وزن 105 کیلوگرم رقابت میان علی هاشمی، علیرضا سلیمانی و محمدرضا براری است. اگر قرار به اعزام دو وزنه‌بردار در این وزن باشد، احتمالا با حذف سلیمانی، هاشمی و براری اعزام می‌شوند.

در فوق‌سنگین هم بجز بهداد سلیمی که حضورش قطعی است، دو گزینه دیگر وجود دارد. سعید علی‌حسینی اگر بتواند در یک ماه آینده نظر کادرفنی را به خود جلب کند، بعد از هشت سال محرومیت به میادین بازمی‌گردد. با این حال همایون تیموری، وزنه‌بردار جوانی که در این وزن عملکرد بدی نداشت جزو امیدهای تیم ملی است.

قهرمانی سلیمی و رستمی در اردوی تیم ملی

کیانوش رستمی و بهداد سلیمی دو ملی پوش تیم وزنه‌برداری بیمه رازی، قبل از رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور برای انجام مصاحبه به منظور دریافت روادید آمریکا به امارات سفر کرده بودند. به همین دلیل این دوملی پوش تمرینات مناسبی برای ورود به لیگ نداشتند، از این رو با توجه به اهمیت مسابقات جهانی آمریکا و با درخواست محسن بیرانوند سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری قرار شد این دو نفر در اردوی آماده‌سازی بابلسر برای تیم بیمه رازی روی تخته بروند تا امتیازات هفته دوم را برای این تیم، جمع‌آوری کنند. این مسابقه با حضور داوران بین‌المللی در اردوی بابلسر برگزار شد و رکوردگیری رسمی از این دو ملی‌پوش به عمل آمد.

کیانوش رستمی در حرکت یک‌ضرب ابتدا وزنه 161 کیلویی را مهار کرد، اما در حرکت دوم موفق به مهار وزنه 170 کیلوگرم نشد و از حرکت سوم خود انصراف داد. کیانوش در حرکت دوضرب وزنه های 190 و 202 کیلویی را مهار کرد و وزنه 207 کیلوگرمی را نتوانست بالای سر ببرد و در نهایت با مجموع 363 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

همچنین در دسته 105+ کیلوگرم و با محاسبه رکوردهای ثبت شده بهداد سلیمی در این رکوردگیری، وی صدرنشین شد. بهداد در حرکت یکضرب 202 کیلوگرم، حرکت دوضرب 230 کیلوگرم و مجموع 432 کیلوگرم را بالای سر برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها