به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شکراله حاجیونداظهار داشت: این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته 6.8 درصد افزایش داشته است.
وی شرایط اقلیمی مناسب و نبود یخبندان و سرمازدگی بهاره و همچنین تجهیز باغها به سیستمهای نوین آبیاری ای را از عومل افزایش تولید محصول هلو و شلیل در استانهای مختلف بیان کرد.
حاجیوند افزود: استانهای البرز، مازندران، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان غربی، مرکزی، قزوین، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه، 10 استان برتر تولید کننده هلو و شلیل در کشور هستند و استان اصفهان با تولید 25 هزار تن هلو و شلیل در رتبه سیزدهم قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: باغدار علویجه ای مورد اشاره در گزارش رسانههای گروهی هم قسمت عمده محصول درجه یک خود را به فروش رسانده و آنجه منجر به خسارت شده، مربوط به محصول درجه 3 و درجه 4 هلوی رقم کاردی بوده که بازار پسندی لازم را نداشته است.
حاجیوند یادآور شد: گزارش اتحادیه باغداران کشور حاکی است که در مناطق عمده تولید هلو و شلیل از جمله استانهای مازندران، البرز و گلستان قیمت فروش محصول با توجه به کیفیت و زمان عرضه متفاوت بوده و محصول با کیفیت مناسب، از 25000 ریال تا 60000 ریال به فروش رسیده است.
مدیرکل امور میوههای سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی، جایگزینی باغهای قدیمی با پایههای رویشی مقاوم در برابر تنشها، اصلاح باغهای غیر اقتصادی (درجه 2) و کشت ارقام متنوع تجاری با زمان رسیدن متفاوت برای عرضه محصول در مواقع مختلف سال را از سیاستهای معاونت امور باغبانی در زمینه باغهای هلو و شلیل اعلام کرد.حاجیوند افزود : ترویج بکارگیری سردخانه برای ذخیره بخشی از محصول و عرضه آن در زمان مناسب،توسعه کشت هلو و شلیل در زیر پوشش (کشت گلخانه ای) به منظور تولید محصول خارج از فصل در برنامه است.همچنین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین ساماندهی بازار میادین میوه و تره بار داخل کشور و شناسایی بازارهای هدف صادراتی با تقویت و تکمیل زنجیره تولید تا عرضه نیز از سیاستهای معاونت امور باغبانی در تولید محصولات هلو و شلیل است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
«جامجم» در گفتوگو با سخنگوی فراکسیون زنان مجلس بررسی کرد
تهیهکننده و کارگردان مستند رئالیتی «کارخنده» درباره چالشهای تولید این برنامه و تغییرات در فصل چهارم آن توضیح میدهد
فیلمساز بوشهری معتقد است سینمای ماندگار، بازتابی از ملاقات انسان با خویشتنِ خویش و سیر درونی اوست.