دوشنبه، اول آبان ماه مراسم بهترین‌های سال فوتبال دنیا در سوئیس برگزار می‌شود. در این مراسم قرار است بهترین فدراسیون‌ها، بهترین بازیکنان (زن و مرد)، بهترین بازیکن جوان، بهترین مربی، بهترین تیم و... معرفی شوند. پیش‌بینی‌ها بر این است احتمالا کریس رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب می‌شود و برای پنجمین بار توپ طلا را به دست می‌آورد. درباره انتخاب بهترین مربی جهان، اما بحث زیاد است. همین چند وقت پیش بود که سایت ساکرنت در گزارشی اعلام کرد کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران به دلیل موفقیت‌های بزرگی که با تیم ملی ایران به دست آورد، مستحق کسب عنوان بهترین مربی سال جهان است. این سایت تاکید داشت مربیانی چون مورینیو و گواردیولا سالانه میلیون‌ها پوند می‌گیرند، ولی کی‌روش با رقمی بسیار کمتر توانسته تیم ملی ایران را به موفقیت‌های بزرگی برساند.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۰۸

هر چند یک سایت آفریقایی دیروز اعلام کرد نام کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی میان نامزدهای بهترین مربی سابق جهان در فیفا دیده می‌شود؛ اما دقایقی بعد اعلام شد مربی پرتغالی نامزد کسب عنوان بهترین مربیان ملی در سال 2017 شده است. کی‌روش در سال‌های اخیر در تیم ملی ایران یک انقلاب ایجاد کرده است. وقتی او به تیم ملی رسید، اوضاع خراب بود. نسل طلایی فوتبال ایران از بین رفته بود و کارشناسان معتقد بودند تیم ملی به یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ خود تبدیل شده است. ایران در روزی که کی‌روش به تهران آمد تنها دو لژیونر در اروپا داشت و کارلوس از همان روز اول نظم و انضباط را به تیم ملی آورد. کم‌کم نتایج حضور این مربی در تیم ملی مشخص شد. ایران توانست به جام جهانی 2014 صعود کند. سپس بازی آبرومندانه مقابل آرژانتین، ایران را در سطح دنیا معرفی کرد. تیم ملی این قدر قدرت گرفت که توانست سومین تیم صعود کننده به جام جهانی 2018 روسیه باشد. کی‌روش تیم ملی را به قوی‌ترین تیم آسیا تبدیل کرد به شکلی که حتی شیلی یکی از قوی ترین تیم‌های آمریکای جنوبی هم از ایران شکست خورد.

با عملکردی که تیم ملی داشت، سرانجام فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) نام کارلوس کی‌روش سرمربی ایران را میان کاندیدای بهترین مربی سال دنیا قرار داد. در این لیست نام مربیان مطرح دنیا ازجمله یوآخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان، روبرتو مارتینز سرمربی تیم ملی بلژیک، تیته سرمربی تیم ملی برزیل، وحید حلیل حودزیچ سرمربی تیم ملی ژاپن، خولن لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا، هوگو لوریس سرمربی تیم ملی کامرون و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران دیده می‌شود. قرار است در روز 24 آبان ماه نام بهترین مربی ملی دنیا از سوی فدراسیون بین‌المللی آمار اعلام شود.

البته فدراسیون فوتبال معتقد است فیفا باید نام کی‌روش را در لیست بهترین مربیان دنیا در سال 2017 هم قرار دهد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون هم تاکید کرد علاوه بر این، فدراسیون ایران هم باید بهترین فدراسیون جهان شود. او معتقد است ایران با داشتن پنج تیم مختلف در جام جهانی ازجمله ساحلی، فوتسال و... باید حداقل نامزد بهترین فدراسیون جهان شود. البته بعید به نظر می‌رسد فیفا بخواهد ایران را در این مراسم سهیم کند.

دژاگه، غایب ایران مقابل روسیه

اشکان دژاگه که به دلیل مصدومیت ران راست خود با التهاب جزئی و کشیدگی در این ناحیه مواجه شده بود، دیدار دوستانه مقابل روسیه را هم از دست داد. هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان به دلیل این مصدومیت مقابل توگو نیز غایب بود و حالا یکی دیگر از بازی‌های مهم و دوستانه تیم ملی را از دست داده است. تیم ملی پیش از این هم میلاد محمدی را به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف از دست داده بود.

برنامه تمرین تیم ملی در روسیه

تیم ملی فوتبال ایران در حالی فردا با تیم ملی روسیه و در شهر کازان یک دیدار دوستانه برگزار کند که برنامه تمرینی شاگردان کی‌روش در روسیه به این شرح اعلام شده است:

یکشنبه 16 مهرماه

ساعت 18:00/ تمرین تیم ملی در زمین تمرینی روبین‌کازان (20 دقیقه نخست برای رسانه‌ها آزاد است).

دوشنبه 17 مهرماه

ساعت 15:30/ برگزاری کنفرانس مطبوعاتی سرمربی تیم ملی روسیه (استانیسلاف چرچسوف ) و یک بازیکن

ساعت 17:15/ برگزاری کنفرانس مطبوعاتی سرمربی تیم ملی ایران (کارلوس کی‌روش) و یک بازیکن

ساعت 16:00 آغاز تمرین تیم ملی روسیه (20 دقیقه نخست برای رسانه‌های گروهی آزاد است).

ساعت 17:45 آغاز تمرین تیم ملی ایران (15 دقیقه نخست برای رسانه‌های گروهی آزاد است).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها