در حالی که پیش از این مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی خبر از تخفیف 50 درصدی بلیت هواپیما برای دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج کشور داده بودند ، تخفیف بلیت در حد 32 درصد متوقف شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۷

به گزارش فارس ، دانشجویانی که پیش از این برای تعطیلات میان ترم خود از مقصد کوآلالمپور عازم تهران می شدند باید مبلغ دو هزارو 160 رینگیت مالزی پرداخت می کردند که با اجرایی شدن مصوبه هیات دولت از اول شهریور ماه این مبلغ به هزار و 458 رینگیت کاهش یافته است.
این در حالی است که پیش از این بلیت پروازهای ایران ایر در سه زمان 45 روزه ، سه ماهه و یکساله به فروش می رسید که در حال حاضر برای دانشجویان این مدت برداشته شده و همه بلیت ها به صورت یکساله به فروش می رسد.
این در شرایطی است که به گواه شاهدان، در برخی ایام سال هواپیماهای ایران ایر به دلیل نبودن مسافر مجبور به پرواز با حداقل مسافر و حتی تعداد مسافر کمتر از 30 نفر هستند.
بر مبنای اعلام دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران این تخفیف را برای دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور و همسر و فرزندان آنان در نظر گرفته است.
در اول خرداد ماه سالجاری غلامحسین الهام سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به تشریح مصوبات اخیر هیئت دولت پرداخت و گفت: اعطای تسهیلات جدید به دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور از جمله این مصوبات بود،همانطور که در سیاستهای عمومی اعلام شد،علاقمندیم که همه ایرانیان که به دلایلی در خارج از کشور به سر میبرند،بتوانند بیشتر به کشور رفت و آمد داشته باشند.
الهام افزود: بر این اساس دولت تصویب کرد به دانشجویان ایرانی خارج از کشور سالی دوبار برای سفر به ایران،50 درصد تخفیف در بلیط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران داده شود و دانشجویان متاهل نیز میتوانند به همراه خانواده از این تخفیف استفاده کنند که تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در هر کشوری و یا تایید وزارت علوم برای اعطای این تخفیف کافی است.
بر اساس مصوبه دولت که پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های ذی ربط ابلاغ کرده است،با تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران یا وزارت امور خارجه جهت انجام مسافرت به خارج از کشور ، دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج دو بار در سال می توانند از 50 در صد تخفیف در هزینه بلیت هواپیما ، با تصویب شورای عالی هواپیمایی کشوری ، استفاده کنند و در صورتی که این دانشجویان متاهل باشند ، چنین تخفیفی شامل حال همسر و فرزندانشان نیز خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها