شمارش معکوس برای پایان کار داعش در الحویجه

عملیات آزادسازی الحویجه در غرب کرکوک، صبح روز جمعه با فرمان «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و با مشارکت نیروهای الحشد الشعبی و پلیس فدرال آغاز شد. در حالی که «ابو مهدی المهندس» جانشین فرمانده کل نیروهای الحشد الشعبی عراق تقریبا از پایان کار داعش در عراق از لحاظ نظامی خبر می‌دهد در همان حین ارتش عراق و نیروهای مقاومت مردمی در این کشور یکی پس از دیگری روستاهای الحویجه را با وارد کردن تلفات سنگین به تروریست‌ها، آزاد می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۷۱

رئیس پلیس فدرال عراق از هلاکت 144 تروریست داعشی در جریان مرحله دوم عملیات آزادسازی شهر الحویجه در استان کرکوک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رائد شاکر جودت رئیس پلیس فدرال عراق گفت: در جریان مرحله دوم عملیات آزادسازی منطقه الحویجه از دست گروه تروریستی داعش تاکنون دستکم
144 تروریست به هلاکت رسیدهاند و 70 کیلومتر از غرب این منطقه آزاد شده است.

وی افزود: نیروهای پلیس فدرال و واکنش سریع و همچنین حشدالشعبی توانستند 23 منطقه و روستا را آزاد کرده و 144 تروریست را به هلاکت برسانند. آنها موفق شدند 13 موضع دفاعی متعلق به گروه تروریستی داعش را نابود و 150 خانواده را از مناطق درگیر خارج کنند.

همچنین در آخرین تحولات از نبردهای الحویجه گزارشها حکایت از آن دارد که ظهر دیروز همزمان با قیام عاشورای حسینی، فرودگاه المالحه در جنوب الحویجه عراق آزاد شد.

به گزارش سایت الاتجاه، ستاد اطلاعرسانی نیروهای الحشد الشعبی دیروز در بیانیه ای اعلام کرد: تیپ دوم نیروهای الحشد الشعبی فرودگاه المالحه در جنوب شرقی الحویجه را آزاد کرد.

در خبری دیگر در ارتباط با تحولات این قسمت از عراق، فرمانده کل عملیات آزادسازی الحویجه اعلام کرد نیروهای پلیس فدرال و الحشد الشعبی عراق توانستهاند از صبح دیروز 26 روستا را آزاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها