مسکو: حمله به پیونگ‌یانگ، تهدیدی علیه امنیت ملی ماست

شبه‌جزیره کره در آستانه نقطه جوش

بحران در شبه‌جزیره کره، پس از آزمایش‌های مربوط به موشک‌های قاره‌پیما و نیز قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی، به‌صورت فزاینده‌ای تشدید شده است.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۰۹

بنا به گزارش منابع خبری، روسیه هرگونه تهدید آمریکا مبنی بر حمله نظامی به کره‌شمالی را تهدید جدی علیه خود قلمداد می‌کند. معاون اول کمیته دفاع و امنیت روسیه در پارلمان این کشور گفت: بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا، درباره آمادگی واشنگتن برای استفاده از راه‌حل نظامی در راستای حل مشکل کره شمالی، از سوی روسیه تلاش آمریکا برای راه‌اندازی جنگ در شبه‌جزیره کره محسوب می‌شود که در نزدیکی با مرزهای روسیه است. وی افزود: این آشکارا به عنوان اقدامات خصمانه علیه روسیه است و آمریکا باید تمام عواقب آن را در نظر بگیرد. این سناتور روس تاکید کرد: هر گونه تلاش آمریکا برای شروع جنگ در مجاورت مرزهای ما، تهدید امنیت ملی روسیه قلمداد می‌شود.

در حالی که چین، کره جنوبی و برخی مقام‌های ارشد آمریکایی بر حل سیاسی و دیپلماتیک تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تاکید دارند اما رهبران کره شمالی و آمریکا هر دو با اظهار نظرهای خود تنش‌ها را تا نقطه آغاز جنگی تمام‌عیار پیش برده‌اند.

همین دو روز پیش بود که وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد که آمریکا به کره شمالی اعلان جنگ داده و باید منتظر شلیک به سوی هواپیماهای استراتژیک خود حتی در خارج از آسمان کره شمالی هم باشد.

اما در همین حین وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم «رکس تیلرسون» برای سفر به چین با محوریت بحران کره شمالی خبر می‌دهد و این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا نیز بر حل دیپلماتیک اختلافات با کره شمالی تاکید دارد.

در عین حال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در پایان سفر دو روزه‌اش به دهلی‌نو در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: موضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص کره شمالی کاملا روشن و شفاف است.

وی با اشاره به افزایش فشارهای دیپلماتیک بر کره شمالی و تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: فشار‌های اقتصادی و دیپلماتیک به پیونگ یانگ ادامه می‌یابد.

در همین حال دولت آمریکا در راستای تداوم فشارهای اقتصادی علیه کره شمالی در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور، از تحریم‌های جدید علیه پیونگ‌یانگ از جمله علیه هشت بانک و 26 فرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا همه این افرادی که جدیدا تحریم شده‌اند با شبکه‌های مالی کره شمالی مرتبط بوده و آنها به نمایندگی از بانک‌های کره شمالی فعالیت‌هایی را در چین، روسیه، لیبی و امارات انجام می‌دادند.

این تحولات و اظهارات وزیر دفاع آمریکا درخصوص «شفاف بودن موضع ترامپ در قضیه بحران شبه‌جزیره کره» در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا همچنان بر طبل جنگ با کره شمالی دست‌کم در لفظ می‌کوبد و می‌گوید: درصورتی که دولت من به استفاده از گزینه نظامی برای مقابله با تهدید احتمالی از سوی کره‌شمالی مجبور شود، نتیجه ویرانگر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا در واشنگتن، گفت: ما کاملا آماده‌ایم (در تعامل با کره‌شمالی) گزینه دوم را که راه‌حل بهتری نیست، انتخاب کنیم، ولی اگر ما به انجام آن اقدام کنیم برای کره‌شمالی ویرانگر خواهد بود. این گزینه، گزینه نظامی ا‌ست. اگر مجبور شویم به آن دست خواهیم زد». اظهارات تازه ترامپ، بخشی از نبرد لفظی است که طی هفته‌های گذشته میان آمریکا و کره‌شمالی صورت گرفته ‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها