هلاکت 3 نظامی اسرائیلی در عملیات استشهادی یک فلسطینی

نبض مقاومت فلسطینی‌ها همچنان می‌تپد

یک فلسطینی در عملیاتی شهادت‌طلبانه در شمال غرب قدس اشغالی دست‌کم سه نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند و یک نظامی دیگر را زخمی کرد. جوان فلسطینی بر اثر شلیک گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسید. این عملیات شهادت‌طلبانه یک بار دیگر ثابت کرد نبض مقاومت فلسطینی‌ها همچنان می‌تپد و مبارزه آنها تا آزادی کامل سرزمین‌های فلسطینی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۴۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این جوان فلسطینی در ورودی شهرک صهیونیست‌نشین «هارادار» در شمال‌غرب قدس اشغالی بود که به سوی ماموران گارد مرزی اسرائیل شلیک کرد. پس از این عملیات شهادت‌طلبانه تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی با خودروهای زرهی بسرعت وارد منطقه شدند و اطراف محل حادثه را محاصره کردند. نظامیان اسرائیلی همچنین مرکز ایست بازرسی (بیت اکسا) در شمال غرب شهر قدس را مسدود کردند، طوری که فلسطینی‌ها حتی به بیماران اجازه ندادند از این روستا خارج شوند. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند عامل عملیات دیروز از روستای بیت سوریک واقع در کرانه باختری بوده و 37 سال داشته است. هنوز جزئیات دقیق این عملیات منتشر نشده است .

بلافاصله بعد از انجام عملیات شهادت‌طلبانه دیروز، نظامیان صهیونیستی به خانه عامل عملیات در روستای بیت سوریک یورش بردند. گفته می‌شود بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور تخریب خانه این مبارز فلسطینی را صادر کرده است. نظامیان اسرائیلی همچنین بامداد دیروز به روستای حوسان در غرب شهر بیت لحم و اردوگاه عایده در شمال این شهر یورش بردند و شش جوان فلسطینی را بازداشت کردند. اسرائیلی‌ها همچنین یک خبرنگار فلسطینی را در غرب شهر رام‌الله بازداشت کردند.

واکنش گروه‌های مقاومت

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای، عملیات استشهادی دیروز را آغاز مرحله‌ جدیدی از انتفاضه دانست. حماس در بیانیه‌ خود آورده بود: «صبح امروز (دیروز) سه‌شنبه در پی تیراندازی نظامیان صهیونیست، یک جوان فلسطینی در شمال غرب قدس اشغالی به شهادت رسید. این عملیات ثابت می‌کند قدس، قلب درگیری با رژیم صهیونیستی است و مجالی برای خارج کردن آن از معادله نبرد نیست». سازمان جهاد اسلامی نیز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تبریک این عملیات گفت: عملیات قدس، تجسم وجدان زنده آرمان و ملت فلسطین است.

داوود شهاب، مسئول دفتر رسانه‌ای این جنبش اعلام کرد: این عملیات مبارک به تمام اهل زمین پیام می‌دهد که نمی‌توان از ذره‌ای از خاک فلسطین گذشت و حضور صهیونیست‌ها بر این خاک را تحمل کرد. گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس نیز این عملیات را یک پیروزی برای انتفاضه فلسطینی توصیف کرد. «ابوعبیده» سخنگوی القسام در توییتر خود نوشت: این یک پیروزی برای انتفاضه فلسطینی بود و نمونه‌ای از انتخاب ملت ما؛ دشمن باید بهای جنایات مستمرش علیه ملت و مقدسات ما را بپردازد.

انتفاضه قدس، یکم اکتبر 2015 در اعتراض به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی به مقدسات اسلامی فلسطین و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی شروع شد. از آن زمان تاکنون بیش از 300 فلسطینی دست به عملیات‌های مختلف زده و سرانجام به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

ادامه روند شهرک‌سازی‌های نامشروع

سران رژیم صهیونیستی همچنان با طرح‌ها و برنامه‌های خود در حال بلعیدن زمین‌های فلسطینی هستند. در تازه‌ترین گزارش‌ها سازمان ملل افشا کرد که از جولای (تیر/مرداد) تا سپتامبر (مرداد/ شهریور) شهرک سازی‌های اسرائیلی به صورت اساسی در قدس شرقی متمرکز بوده و طی این مدت روند شهرک سازی‌های غیرقانونی حدود 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد سوم دی‌ماه 95 (23 دسامبر 2016) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شد. 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا بود که به آن رای ممتنع داد. در این قطعنامه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین «فاقد مشروعیت قانونی» توصیف شده است.مقام‌های رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم همواره اعلام کرده‌اند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند.

موج تازه انتفاضه در قدس

سه ماه پیش بود که سه جوان فلسطینی با حمله به یک تیم گشتی سه نفره ارتش رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، یک سرباز اسرائیلی به‌نام «هاداس مالکا» 22 ساله را به هلاکت رسانده و دو نفر دیگر را نیز زخمی کردند. در پی این عملیات بودکه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی با تصمیماتی عجولانه اقدام به تشکیل جلسه فوری کابینه امنیتی کرد و از اجرای سه طرح امنیتی جدید علیه ساکنان فلسطینی شهرهای قدس، کرانه باختری و نوار غزه خبر داد. از جمله این طرح‌ها توقف صدور مجوز تردد برای فلسطینیان ساکن قدس اشغالی و کرانه باختری برای تردد میان این دو منطقه، لغو مجوز تردد خانواده‌های عوامل عملیات‌های شهادت‌طلبانه برای ورود به قدس اشغالی و دستگیری اعضای خانواده‌ها و نزدیکان آنها بود. سال گذشته نیز یک عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی منجر به زخمی شدن 20 شهرک‌نشین شد. رسانه‌های صهیونیستی این عملیات را پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین و در عین حال شوک‌آورترین عملیات در عرصه‌های سیاسی و امنیتی و داخلی توصیف کردند و ناظران خارجی نیز گفتند این عملیات سرآغاز مرحله جدیدی در روند انتفاضه خواهد بود .

از ابتدای انتفاضه جدید فلسطینی‌ها بیت‌المقدس به کانون بحران تبدیل شده بود و رژیم صهیونیستی گمان می‌برد با سرکوب‌های شدید یا اتخاذ تدابیر امنیتی قادر خواهد بود انتفاضه فلسطینی‌ها را مهار کند. اما عملیات روز گذشته یک بار دیگر نشان داد تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی قادر نیست شعله انتفاضه فلسطینی‌ها را خاموش سازد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها