واکنش‌ها به رونمایی از جدیدترین دستاورد موشکی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با نام موشک خرمشهر همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۶۰

به گزارش ایسنا، رابرت آینهورن، مشاور امور تسلیحاتی و منع اشاعه در دولت پیشین آمریکا گفت: رونمایی ایران از این موشک و اظهارات حسن روحانی تا اندازه زیادی پاسخ ایران به هدف اعلام‌شده دولت ترامپ برای اعمال فشار بر این کشور جهت پذیرش محدودیت‌هایی در زمینه برنامه موشک بالستیک بودند.

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس هم با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود با ابراز نگرانی نسبت به آزمایش‌های موشکی ایران مدعی شد این آزمایش‌ها خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

این ادعا در حالی است که بر اساس قطعنامه 2231، آزمایش‌ موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده باشند، ممنوع شده و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده هیچ‌یک از موشک‌هایش با چنین هدفی طراحی نشده‌اند.

بازتاب رونمایی از موشک خرمشهر در رسانه‌های خارجی نیز همچنان ادامه دارد.

به عنوان مثال، مجله نیوزویک در تحلیلی رونمایی ایران از موشک بالستیک «خرمشهر» را «سیلی» این کشور به صورت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی توصیف کرده است.

خبرگزاری فرانسه، رونمایی ایران از موشک جدید را توام با بی‌اعتنایی به هشدارهای ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌‌ای خواند.

متناسب با فکر دشمن سلاح تولید می‌کنیم

در همین حال امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما تاکید کرد: تا زمانی که سخن‌سرایی برخی با زبان تهدید است، تقویت بنیه دفاعی کشور ادامه خواهد داشت و ایران برای تولید انواع تسلیحات موشکی، زمینی، دریایی و پدافندی از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها