دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم شب اول ماه محرم گفت: جنگ‌طلب نیستیم اما اگر تکلیف شود، جنگ خواهیم کرد حتی اگر در برابرمان بوش، ترامپ، جانشین ترامپ، اسرائیل، برخی از اعراب و کل جهان ایستاده باشند.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۷۲

به گزارش العالم، سیدحسن نصرالله در این مراسم که پنجشنبه‌شب در مجمع سیدالشهدا در حومه جنوبی بیروت با حضور صدها نفر از عزاداران حسینی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: هر کس که در برابر ما بایستد در ما هراس ایجاد نمی‌کند. دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این‌که مقاومت وسیله رسیدن به هدف است و نه خود هدف، تاکید کرد تبدیل مقاومت به هدف یکی از خطراتی که است که احزاب و کشورها با آن روبه‌رو هستند. سیدحسن نصرالله با اشاره به آغاز ایام عزادارای ماه محرم اضافه کرد حرکت امام حسین(ع) در برابر برنامه‌های یزید پیروز شد و دلیل آن نیز بقای اسلام ناب محمدی(ص) است.

در خبری دیگر راجع به تحولات لبنان، رئیس‌جمهور این کشور بر ادامه نقش حزب‌الله در دفاع از لبنان تا زمان از بین رفتن تهدیدات تاکید کرد.

میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگو با پایگاه المانیتور، گفت: تا زمانی که لبنان با تهدیدات مواجه باشد، نقش حزب‌الله ادامه پیدا خواهد کرد. وی افزود: تا زمانی که اسرائیل لبنان را تهدید و به آن تجاوز می‌کند، ما نمی‌توانیم خواهان انحلال حزب‌الله شویم، بنابراین حزب‌الله باید بخشی از راه حل فراگیر بحران‌هایی باشد که منطقه از آن رنج می‌برد. میشل عون اضافه کرد: حزب‌الله نهادی لبنانی است که برای آزادسازی سرزمین ما از لوث رژیم اشغالگر صهیونیستی تاسیس شد. در سال 2000، زمانی که اسرائیل از لبنان خارج شد، ما گمان کردیم نقش حزب‌الله به پایان رسید. اما در تابستان 2006، اسرائیل بار دیگر به لبنان تجاوز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها