مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در جمعیت 15 تا 64 ساله کشورمان، 19 درصد افراد دارای فشارخون بالا هستند، به طوری که از هر پنج ایرانی، یک نفر مشکل فشارخون بالا دارد. همچنین سه درصد افراد بین 25 تا 35 سالگی کلسترول بالا دارند.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۶۸

به گزارش جام‌جم، زهرا عبداللهی افزود: 70 درصد علت مرگ‌ و میرها در دنیا به علت بیماری‌های غیرواگیر است. همچنین 88 درصد مردم ریز فاکتور تغذیه ناسالم را دارند که روند هشداردهنده‌ بیماری غیرواگیردار و اضافه‌وزن را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: براساس پژوهش‌های صورت گرفته بیماری‌ قلبی وعروقی، سرطان ، دیابت و اضافه وزن شیوع بیشتری در میان مردم دارد و64 درصد زنان و 54 درصد مردان کشور چاق هستند.

عبداللهی با اشاره به این که روغن، قند و شکر بالاتر از حد لازم در کشور مصرف‌ می‌شود و مصرف میوه، سبزی، شیر و لبنیات کمتر از نیاز هر فرد است، افزود: نتیجه این تغذیه، شیوع اضافه‌ وزن و چاقی در کشور است. وی میزان مصرف نمک در ایران را دو برابر مصرف جهانی عنوان و بیان کرد: باید الگوی غذایی روزانه به گونه‌ای باشد که بیش از پنج گرم نمک مصرف نشود، حال آن که فقط در هر قرص نان سه گرم نمک موجود است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: سرانه مصرف نوشابه‌ گازدار 42 لیتر در سال است که مهم‌ترین حاصل آن اختلال در جذب کلسیم است که یک ریز فاکتور مهم برای بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها