نیروهای رژیم صهیونیستی، مدرسه جب‌الذیب در شرق بیت لحم را محاصره کردند تا آن را تخریب کنند.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۶۹

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، حسن بریجیه، نماینده هیأت مقاومت علیه دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها در بیت لحم گفت، تعداد زیادی از نیروهای ارتش اشغالگر، مدرسه جب الذیب را که بتازگی بازسازی شده است، محاصره کردند.

بریجیه با اشاره به این‌که نیروهای اشغالگر می‌خواهند وسایل موجود در این مدرسه را تحت تصرف خود درآورند، تصریح کرد، درگیری‌هایی به وقوع پیوست و نیروهای اشغالگر از گاز اشک‌آور استفاده کردند و تعدادی از شهروندان آسیب دیدند و چند نفر دیگر بازداشت شدند.

در همین حال، وزارت آموزش و پرورش فلسطین، نگرانی شدید خود را نسبت به حمله مجدد نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مدرسه جب‌الذیب در بیت لحم ابراز کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد، این اقدام مجدد به منزله اهانت مکرر به حقوق بشر و تعدی خطرناک به پروتکل مدارس به‌شمار می‌آید.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین با تاکید بر این که فلسطین به این پروتکل پیوسته است، اعلام کرد با شرکای بین‌المللی و جوامع داخلی و بین‌المللی برای جلوگیری از نقض قوانین توسط رژیم صهیونیستی و زیر پا گذاشتن پیش پا افتاده‌ترین ملزومات حقوق بشر، این مساله را پیگیری خواهد کرد.

در خبری دیگر در ارتباط با تحولات فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای حل اختلافات داخلی، شورای اداری خود را در نوار غزه منحل می‌کند و با برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین موافق است.

به گزارش شبکه العربیه، جنبش حماس بامداد یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شورای اداری خود را در نوار غزه منحل کرده است. شورای اداری حماس در غزه، یکی از اصلی‌ترین دلایل اختلاف جنبش مقاومت حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین به‌شمار می‌رفت.

حالا حماس با صدور بیانیه‌ای از دولت رامی الحمدالله، نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین خواست برای انجام وظایف خود به نوار غزه بیاید. حماس همچنین اعلام کرده با برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین موافق است و دعوت قاهره برای گفت‌وگو با جنبش فتح در خصوص فعال سازی ساز و کار اجرای توافق قاهره را که سال 2011 حاصل شده، پذیرفته است.

به این ترتیب حماس موافقت کرده دولت وحدت ملی در چارچوب مذاکراتی که همه گروه‌های سیاسی فلسطینی در آن مشارکت دارند بر اساس توافق قاهره تشکیل شود. جنبش حماس در بیانیه خود افزود این تصمیم‌ها در پاسخ به تلاش‌های مصر برای پایان دادن اختلافات درونی فلسطینیان گرفته شده است و این تلاش‌ها نشان داده قاهره به دنبال پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطینیان است. پیشتر هیأتی از حماس که برای گفت‌وگو به قاهره سفر کرده بود گفته، این جنبش آماده حل اختلافات خود با فتح است.

از سوی دیگر، دفتر حماس در قاهره بعد از سه سال تنش میان مصر و جنبش مقاومت، بازگشایی شد و گزارش‌ها حاکی است اولین جلسه حماس با حضور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در قاهره برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها