رئیس رسانه ملی در اختتامیه همایش پیرغلامان حسینی تاکید کرد:

ذاکران امام حسین(ع) لشکریان خدا هستند

رئیس رسانه ملی با تجلیل از جایگاه مداحان و ذاکرین امام حسین(ع) در ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه گفت: مداحان با طیف گسترده‌ای از مردم در تعامل هستند و نقش آنها در مقابله با تهاجم فرهنگی و ایجاد روحیه حماسی در مردم بی‌بدیل است.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۱۵

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی دکتر علی‌عسکری در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی، مداحی را کاری ارزشمند و اثرگذار روی مردم دانست و اظهار کرد: اگر این کار با اخلاص انجام شود و تغییر در انسان‌ها ایجاد کند، یک جهاد بزرگ است و کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند رهروان فی سبیل‌الله محسوب می‌شوند.

وی افزود: پراکندن معرفت و حکمت در جامعه از طریق مداحان ممکن است و مداحان می‌توانند روح و قلب انسان‌ها را برای پذیرش حقیقت آماده کنند، بر این اساس شعر پرمعنا، بیان مناسب و لحن زیبا می‌تواند زمینه اثرگذاری عمیق روی مردمان را فراهم کند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به این‌که جوانان انقلابی و مداح که رویش‌های فراوانی از سوی آنان در کشورمان وجود دارد، از افتخارات ما هستند، عنوان کرد: ما همگی به اخلاص پیرغلامان غبطه می‌خوریم چرا که آنها عمر شریفشان را در راه خدمت به امام حسین(ع) صرف کردند و در این مسیر باید پای رویش‌های جدید عرصه مداحی به اجلاس پیرغلامان باز شود و در این زمینه استعدادهای زیادی وجود دارد.

ذاکران اهل بیت، لشکریان خدا

دکتر علی‌عسکری با بیان خدمات ارزشمند مداحان در دوره‌های مختلف قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ذاکران اهل‌بیت را لشکریان خدا دانست و گفت: شما می‌توانید قلب و روح مخاطبان فراوان خود را حول نورانیت اهل بیت و اسلام جمع کنید و تاریخ نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌های رژیم ستمشاهی برای کمرنگ کردن اسلام، حضور شما نقشی موثر در به نتیجه نرسیدن این اقدام داشت.

وی خاطرنشان کرد: این حضور موثر در دوران شکل‌گیری انقلاب در کنار امام رحمه‌الله علیه ادامه یافت و پس از پیروزی انقلاب نیز در زمان جنگ هم، در مساجد بزرگ و کوچک، در تکایا، در شهرها و روستاها در کنار روحانیت تلاش کردید جوانان را برای فداکاری و دفاع از انقلاب مهیا سازید.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح شرایط خاص فرهنگی کشور و هجمه‌های بی‌نظیر دشمن در مقابله با فرهنگ اسلامی - ایرانی و هویت دینی جوانان و نوجوانان تصریح کرد: امروز شیطان بیش از هر زمانی فعال است و علیه اسلام و فرهنگ و هویت جوانان و خانواده‌های این مرز و بوم برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند، ما در معرض یک تهاجم فرهنگی گسترده قرار گرفته‌ایم و شما مداحان که در دوران جنگ اول یعنی دفاع مقدس خوش درخشیدید امروز هم باید در این جنگ دوم نقش موثری داشته باشید و به میدان بیایید و حلقه‌های شور و اشتیاق و معرفت را در سراسر کشور ایجاد کنید.

آرایش جدید در جنگ نابرابر

وی با تاکید بر این نکته که باید برای حفظ فرهنگ، ایمان جوانان و خانواده‌ها جهاد کنیم، افزود: مستکبران از آسمان و زمین در حال ریختن مفاهیم ضد انسانی و ضد ارزشی برای تغییر رفتار جامعه و جوانان ما هستند، امروز مداحان اهل بیت(ع) باید در قبال جنگ رسانه‌ای و فرهنگی به میدان بیایند و آرایش جدیدی را در مقابل این جنگ فرهنگی نابرابر شکل دهند و سدی آهنین در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ایجاد کنند.

دکتر علی‌عسکری با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری، صداوسیما را قرارگاه فعال جنگ نرم برشمرد و یادآور شد: همه ما باید برای حفظ فرهنگ و ایمان جوانان به میدان بیاییم و تلاش کنیم که البته این وظیفه همه مسئولان، اهالی فرهنگ، نویسندگان، هنرمندان و دانشگاهیان است اما در این میان با توجه به همراهی طیف گسترده‌ای از مردم با مداحان، نقش شما و اهالی فرهنگ در این میدان تعیین‌کننده‌تر است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به بخشی از تاریخ معاصر ایران و ضرورت عبرت‌آموزی از آن خاطرنشان کرد: نقش جهان، خاطره تلخ جدایی از حماسه و مقاومت را بر پیشانی خود دارد و یادآور این نکته است که هر زمان روح هنر و حماسه با هم آمیخته شد، هیچ قدرتی توان مقابله با ملت ایران را نداشت و حفظ روحیه انقلابی و حماسی یعنی در یک دست قرآن و عترت و در دست دیگر شمشیر.

دکتر علی‌عسکری به داستان فیلم «یتیم‌خانه ایران» اشاره و آن را روایتی از شرایط ایران در دوره‌ای از تاریخ خواند و تصریح کرد: بعد از فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها یک بار دیگر تلاش کردند آن واقعه را در کشور ما پیگیری کنند و اتفاق مشابهی را که در شوروی افتاده بود در ایران تکرار کنند اما مردم ما با تکیه بر روح حماسه و هنر نشان دادند که باید روی پای خود بایستند و رفتن به زیر پرچم ابرقدرت‌ها را جز خواری و ذلت نمی‌دانند.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: آمریکایی‌ها پس از شکست‌های متمادی درصدد آغاز جنگی فرهنگی علیه ملت ایران برآمدند و امروز در نقطه اوج این جنگ فرهنگی قرار گرفته‌ایم بر این اساس نباید بگذاریم دشمنان کاری کنند که حفظ روحیه انقلابی و حماسی در مردم ما کمرنگ شود.

سدی محکم در برابر تهاجمات

وی نام امام حسین(ع) را برای همه جوامع، حیات‌بخش دانست و تصریح کرد: این امام همام کشتی نجات است و امیدواریم بتوانیم با وجود شما و به برکت نام حسین(ع) سدی محکم در برابر تهاجمات استکباری دشمن که از طریق فضای مجازی و ماهواره‌های در حال انتشار است، ایجاد کنیم.

دکتر علی‌عسکری گفت: تأثیرگذاری شهادت مدافعان حرم نشان می‌دهد امروز جمهوری اسلامی در حال تبدیل به یک قدرت بزرگ جهانی است، اما استکبار و آمریکا او را برنمی‌تابد و هر روز درصدد فتنه‌گری‌های بیشتری علیه ملت ایران است.

رئیس سازمان صداوسیما ضمن هشدار به آمریکا برای دست برداشتن از زبان تهدید و تحریم ملت ایران اظهار کرد: آن زمانی که آمریکا قدرتی چندین برابر زمان حاضر داشت، نتوانست بر اراده ملت ایران غلبه کند و امروز هم نخواهد توانست؛ عوامل افول و ضعف درونی آمریکا مشهود است، آمریکا به جای بدعهدی و تحریم و استفاده از زبان تهدید باید به دنبال تکریم ملت ایران باشد و چاره‌ای جز به رسمیت شناختن حقوق ملت بزرگ ایران نخواهد داشت.

دکتر علی‌عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ویژگی‌های ممتاز استان اصفهان عنوان کرد: استان اصفهان استان علمای بزرگ، دانشمندان و شهدای بزرگی است که در مجموعه نظام جمهوری اسلامی دارای جایگاهی ویژه و ارزشمند است.

رئیس رسانه ملی ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری این اجلاس بین‌المللی با اشاره به حضور بیش از 60 مهمان خارجی از 32کشور دنیا در این اجلاس گفت: ما در حال ورود به ماه محرم هستیم و این اجلاس پیش‌درآمد بسیار باشکوهی برای حضور معنوی و ورود به این ماه عظیم است.

وی افزود: امیدوارم پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی برکات فراوانی برای استان ارزشمند و گران‌سنگ اصفهان و ایران اسلامی به همراه داشته باشد.

لزوم معرفی امام حسین(ع) از نگاه اندیشمندان غیرمسلمان

رئیس رسانه ملی در دیدار مهمانان خارجی پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان برضرورت ساخت برنامه‌هایی برای معرفی ابعاد شخصیتی امام حسین (ع ) با حضور اندیشمندان و محققان غیرشیعی تاکید کرد.

در این دیدار که 60 اندیشمند، فرهیخته و صاحب‌نظر دینی از 34 کشور دنیا حضور داشتند، دکتر علی‌عسکری با اشاره به شخصیت جهانی امام حسین (ع) گفت: مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) منشأ تحولات زیادی در تاریخ کشورها بوده است که پس از این نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به جمله «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» امام حسین (ع) چراغ هدایت است و در امواج پرتلاطم جامعه، کشتی نجات برای انسان‌ها است،گفت: خداوند برای هدایت انسان‌ها و نجاتشان از گمراهی، نشان‌های روشن و نورانی همچون وجود مقدس امام حسین(ع) را قرار داده است که امیدوارم پیروان همه ادیان حقانیت این شخصیت بی‌نظیر تاریخ را بشناسند و از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) منشأ، وحدت شیعه و سنی است، تاکید کرد: باید با بهره گیری از فرصت عشق و ارادت همه مذاهب و ادیان به امام حسین (ع)، راه وحدت را به همگان معرفی کنیم و جوامع اسلامی را از خطر انحرافات محفوظ بداریم.

در این دیدار 9 نفر از خادمان حسینی از کشورهای عراق، سوریه، هند، آلمان، لبنان و... به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص شخصیت امام حسین(ع) پرداختند.

پیچیدگی مدیریت رسانه در فضای رسانه‌ای امروز

رئیس رسانه ملی در حاشیه سفر به استان اصفهان، با آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر علی‌عسکری در این دیدار ضمن تشریح فعالیت صداوسیما، مدیریت رسانه در فضای رسانه‌ای جهان امروز را پیچیده و حساس برشمرد و گفت: در این دریای مواج و توفانی گسترش رسانه‌های نوین، باید با دقت، تیزبینی و برنامه ریزی حرکت کرد تا بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس رسانه ملی با بیان این‌که باید در برنامه سازی ذائقه و رضایت مخاطب را در نظر گرفت، تصریح کرد: امیدواریم در این میدان جنگ فرهنگی بتوانیم با تلاش همکارانمان پیوند ناگسستنی مردم را با تلویزیون عمق بیشتری ببخشیم.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد نیز در این دیدار با تشکر از تلاش‌های رسانه ملی در به تصویر کشیدن پیشرفت‌های ایران اسلامی گفت: رادیو و تلویزیون در فضای رسانه‌ای امروز بسیار تاثیر گذارند حتی در شرایطی که فضای مجازی، عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای را تحت‌تاثیر قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان توجه ویژه صداوسیما را به مسائل دینی و ترویج و تقویت باورهای دینی و اسلامی خواستار شد و گفت: گرچه صداوسیما در این زمینه تلاش‌های فراوان کرده است و می‌کند، اما تقاضای ما این است که در همه زمینه‌ها بویژه فیلم‌ها و سریال‌ها به این موضوع توجه خاص داشته باشد.

مسئولیت سنگین صداوسیما در جنگ فرهنگی

آیت‌الله مظاهری از مراجع عظام تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در دیدار رئیس رسانه ملی با اشاره به حساسیت کار در صداوسیما گفت: کار صداوسیما از حساس‌ترین کارهاست و همان طور که امام خمینی(ره) تاکید کردند صداوسیما یک دانشگاه بزرگ است و باید مردم را با اسلام عزیز و نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش پیوند دهد.

آیت‌الله مظاهری در این دیدار به جنگ تمام‌عیار فرهنگی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: صداوسیما سنگین ترین مسئولیت را در این جنگ فرهنگی برعهده دارد و باید مقابل هجمه‌های رسانه‌های معاند با قدرت بایستد، پاسخ آنها را بدهد و برنامه‌های مناسب و جذاب با رعایت مبانی اسلامی برای مردم تهیه کند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با قدردانی از تلاش‌های صداوسیما در عرصه جنگ فرهنگی گفت: توجه به فیلم‌ها و سریال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شود و تاکید ویژه به رعایت حدود شرعی و اسلامی همواره باید مورد توجه مدیران رسانه ملی قرار گیرد.

دکتر علی‌عسکری نیز در این دیدار که در دفتر آیت‌الله مظاهری برگزار شد، به کار سخت رسانه ملی در فضای رسانه‌ای امروز جهان اشاره کرد و گفت: به جرات می‌شود گفت هیچ کشوری در عرصه رسانه شرایط امروز صداوسیما را ندارد، چراکه از یک طرف باید سلایق و علایق متنوع و متکثر مردم را تامین و از سوی دیگر در مقابل هجمه‌های فراوان دشمنان خود با ابزارهای نوین رسانه‌ای امروز، ایستادگی کند.

رئیس سازمان صداوسیما مخاطرات برنامه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی عصر کنونی را پیچیده توصیف و تصریح کرد: اراده رسانه ملی حضور جدی در عرصه فضای مجازی است و زمینه‌های حضور موثر در این فضا با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مستمر همکاران در حال فراهم شدن است و در آینده نزدیک این کار عملیاتی خواهد شد.

رئیس صداوسیما به آغاز جریان مستمر سریال سازی اشاره کرد و افزود: ما هنوز در زمینه ساخت سریال‌های کیفی به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم اما بسیار امیدواریم با تلاش همکاران و برنامه‌سازان بتوانیم کیفیت سریال‌ها را بالا ببریم.

دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم

رئیس رسانه ملی با سفر به شهر نجف‌آباد به دیدار خانواده‌های شهیدان محسن حججی، محمد قاسم‌زاده و علیرضا نوری از شهدای مدافع حرم
رفت.

دکتر علی‌عسکری در این دیدار، امنیت پایدار و کم‌نظیر جمهوری اسلامی ایران را حاصل خون این شهدا و مجاهدت آنها و خانواده‌هایشان توصیف و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت معنوی این عزیزان و تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌ آنها توانست معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را به نفع امنیت ملی خود و جریان مقاومت تغییر دهد. وی جمهوری اسلامی ایران را قدرت بزرگ منطقه خواند و گفت: نظام سلطه و در راس آن آمریکا نمی‌خواهد قدرت جمهوری اسلامی ایران رشد و به دیگر نقاط دنیا سرایت کند، اما به خواست خدا و تلاش این شهیدان بزرگوار، هم‌اکنون این اتفاق با سرعت به پیش می‌رود.

رئیس رسانه ملی، شهیدان مدافع حرم را سرمایه‌های عظیم ایران اسلامی برشمرد و افزود: امروز جز ایران، کسی در منطقه نمی‌تواند تصمیم با ثبات بگیرد و این به برکت خون شهداست.

دکتر علی‌عسکری به نقش خانواده‌ها در تربیت چنین فرزندانی اشاره و تاکید کرد: اجر خانواده‌های معظم این شهیدان قطعا کمتر از اجری که خود این شهیدان می‌برند نخواهد بود، چون زینب‌وار ایستادگی کردند و از عزیزترین افراد خانواده خود گذشته‌اند. در این دیدار خانواده‌های معظم این شهیدان نیز به حرکت در مسیر نورانی آنها تاکید کردند و افزودند: خدا را شکر می‌کنیم که چنین فرزندی به ما عطا کرده است و ما هم توانستیم آنها را تقدیم اسلام و قرآن کنیم.

افتتاح چندین طرح در اصفهان

چندین طرح فنی، تولید و پشتیبانی صداوسیمای مرکز اصفهان با حضور رئیس رسانه ملی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، 55 مورد بازسازی ایستگاه‌ها، واحد سیار تلویزیونی، تعویض میکسر، ایجاد رژی پلی‌اوت، بازسازی استودیو، راه اندازی پلی‌اوت جدید، نیوزروم، مرکز تلفن، مانیتورینگ جامع ارتباطات زمینی و ماهواره، راه‌اندازی شش دستگاه رادیو مایکروویو ایستگاه‌های پرقدرت و متوسط قدرت از جمله این طرح‌ها است.

همچنین با حضور دکتر علی‌عسکری، طرح دیجیتال سازی 58 ایستگاه تلویزیونی، راه‌اندازی 119 دستگاه فرستنده اف‌ام، فرستنده‌های اف‌ام و تی‌اس سه ایستگاه کاشان و فرستنده تی‌اس سه ایستگاه در کوه پنجه به بهره‌برداری رسید. ساخت و تجهیز ایستگاه ماهورک، آنتن، فرستنده و راک صوتی فرستنده چادگان، سنگرون‌سازی فرستنده‌های حبیب‌آباد و خور و بیابانک و واحد سیار اندازه‌گیری امواج، ارسال و دریافت نیز از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها