دبیرکل سازمان ملل:

دنیا تحمل منازعه میان روسیه و آمریکا را ندارد/ وضعیت میانمار فاجعه بار است

دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه ای با اشاره به مشکلات موجود در روابط میان مسکو و واشنگتن گفت: دنیا توان منازعه میان روسیه و آمریکا را ندارد.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۱۱
دنیا تحمل منازعه میان روسیه و آمریکا را ندارد/ وضعیت میانمار فاجعه بار است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد به عقیده وی آمریکا و روسیه «ستون های اصلی» جامعه جهانی بوده و باید برای حل اختلافات به مذاکره با یکدیگر روی بیاورند.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: جهان تاب اختلاف میان این دو کشور را ندارد. فکر می‌ کنم واضح است که روابط (میان دو کشور) در وضعیت دشواری قرار دارد و با مشکلات بسیاری مواجه است.

وی در ادامه افزود: اما عمیقاً معتقدم که صلح و امنیت در دنیا هنوز هم تا حد زیادی به امکان گفتگوی معنادار میان این دو کشور که ستون‌ های جامعه بین‌ الملل هستند وابسته است.

«آنتونیو گوترش» تصریح کرد: دنیا نمی تواند تحمل کند که کشورهایی به عظمت، قدرت و اهمیت آمریکا و روسیه درگیر منازعه با یکدیگر باشند.

وضعیت میانمار فاجعه‌بار است

دبیرکل سازمان ملل متحد با انتقاد از وضعیت کنونی میانمار، از مقام‌های این کشور خواست برای پایان دادن به خشونت‌ها اقدام کنند.

گوترش افزود: آواره شدن حدود یک‌سوم از جمعیت روهینگیا در میانمار یک پاکسازی قومی محسوب می‌شود.

وی همچنین خواهان فراهم شدن شرایط برای زندگی عادی مسلمانان در میانمار شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، تأکید کرد که تنها راه برون‌رفت از بحران به کارگیری رویکردهای سیاسی است و در این راستا لازم است از فرصت تعامل دیپلماتیک بهره‌گیری شود.

گوترش آزمایش‌های موشکی و اتمی کره‌شمالی را عامل بی‌ثباتی در شبه‌جزیره کره دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها