رویترز در گزارشی به نقل از پنج مقام فعلی و پیشین آمریکا نوشت؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال ارزیابی یک استراتژی برای پاسخ تهاجمی‌تر به نیروهای ایران و حامیان شیعه این کشور در کشورهایی مثل عراق و سوریه است.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۴۱

به گزارش فارس ، به نقل از رویترز، این طرح توسط جیمز متیس وزیر دفاع، رکس تیلرسون وزیر خارجه و هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا تدوین شده و در نشست امنیت ملی این کشور در روز جمعه به ترامپ ارائه شده است.

رویترز به نقل از این منابع که نخواست نامشان فاش شود نوشت، اگر موافقت شود این طرح احتمالا تا پایان سپتامبر اعلام عمومی خواهد شد. هدف این طرح افزایش فشارها بر ایران پیرامون برنامه موشک‌های بالستیک و حمایت از
شبه‌نظامیان است.

رئیس سیا: توافق هسته‌ای هیچ‌نکته مثبتی ندارد

در همین حال، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت: توافق هسته‌ای با ایران، نکته مثبتی ندارد و ارزش مذاکره نداشت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مایک پمپئو در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز در پاسخ به این‌که آیا توافق هسته‌ای، نکته خوبی در خود دارد، گفت: چیزی به نظر من نمی‌رسد و این توافق، آمریکا را در هیچ زمینه‌ای در شرایط بهتری قرار نخواهد داد.

پمپئو افزود: رئیس‌جمهور نظر خود را درباره این توافق اعلام کرده است و به نظر وی این توافق ارزش مذاکره را نداشت. بیشتر اعضای دولت نیز همین نظر را دارند.

البته فیلیپ گوردون، دستیار ویژه رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر تلاش دونالد ترامپ برای یافتن راهی برای مذاکره مجدد توافق هسته‌ای تاکید کرد: مذاکره دوباره بر سر توافق هسته‌ای با ایران یک توهم محض است.

خرازی: برجام بی‌خاصیت شود دلیلی برای ادامه آن نمی‌بینیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان هم در خصوص زمزمه‌های خروج آمریکا از برجام و اقدامات ایران در قبال آن گفت: سیاست‌های کلی را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند و آنچه اهمیت دارد، این است که ببینیم ایشان در قبال این قرارداد چه تصمیمی خواهند گرفت.

کمال خرازی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: اما کلیات رفتار ایران در قبال برجام چنین خواهد بود که اگر این قرارداد به قوت خود باقی بماند ما هم به تعهدات خود ادامه می‌دهیم، اما اگر برجام بی‌خاصیت شود، دلیلی ندارد که این تعهد ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این‌که چه زمانی تشخیص داده شود که برجام بی‌خاصیت شده است، نیاز به بررسی دارد و چنین قضاوتی را مقامات عالی کشور- که در رأس آنان مقام معظم رهبری هستند-خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها