کوتاه از استان‌ها

کرمان:آبرسانی به 400 خانوار در ارزوئیه

مجتمع آبرسانی تخت خواجه در شهرستان ارزوئیه با آبرسانی به 400 خانوار به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۹۱

مدیر عامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: با افتتاح این پروژه بیش از 2 هزار و 150 نفر در 15 روستا به آب شرب آبرسانی به 400 خانواردر ارزوئیه بهداشتی و سالم دسترسی یافتند.رشیدی افزود: این مجتمع آبرسانی شامل روستاهایی چون رحیم آباد، اسلام آباد، قطب الدینی ،امام سجاد، 22خرداد،موتور پمپ شیرازی و...است.

وی گفت : پروژه آبرسانی تخت خواجه ارزوئیه شامل: 38 کیلومتر لوله گذاری ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و ساخت مخزن 2 هزار مترمکعبی است.این پروژه سال 95 کلنگ زنی شد و با تلاش پیگیر پیمانکار در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری رسید.

شهرستان ارزوئیه در جنوب غربی کرمان تا مرکز استان 268 کیلومتر فاصله دارد.

اصفهان: آغاز کاشت مکانیزه زعفران در چادگان

نخستین بار در استان اصفهان زعفران در 12هکتار از مزارع چادگان بصورت مکانیزه کاشت شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی چادگان گفت: برای اولین بار در استان اصفهان زعفران به صورت مکانیزه در این شهرستان کاشت شده که مقدار تولید این محصول در هر هکتار بین 4تا5 کیلوگرم است.

غلامرضا رضایی زمان برداشت این محصول را اواخر آبان اعلام کرد و گفت: کشاورزان بذر این محصول را که در شهرستان چادگان و شهرستان های مجاور وجود دارد با مبلغ 60هزار ریال تهیه می کنند.

وی افزود: 30کشاورز در شهرستان چادگان به کاشت زعفران روی آورده اند و کلاس های آموزش هر 3ماه برای ترویج کشت های برتر و
جایگزین برگزار می شود.

مازندران: 350 قطعه چکاوک به طبیعت برگشتند

350 قطعه چکاوک در پناهگاه حیات وحش میانکاله رها شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی رستمکلای بهشهر خودروی حامل 350 قطعه پرنده چکاوک را توقیف کردند.

زمان رضا احمدی با بیان اینکه زنده گیری پرنده چکاوک ممنوع است و شکارچیان غیرمجاز در دشت های بندر ترکمن و گنبد استان گلستان این پرنده ها را زنده صید کرده بودند تا در بازارهای تهران به فروش برسانند افزود: با هماهنگی اداره محیط زیست شهرستان بهشهر و ماموران پاسگاه انتظامی رستمکلا، این تعداد پرنده چکاوک در پناهگاه حیات وحش میانکاله رها شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: در این رابطه دو متخلف بازداشت و بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی معرفی شدند.

قصرشیرین:معدوم سازی 11 تن مشروبات الکلی

کرمانشاه 11 تن مشروبات الکلی که نیروهای گمرک پرویزخان آن را ضبط کرده بودند در قصرشیرین معدوم شد.

ماموران گمرک پرویزخان در حین بازرسی و نظارت بر محموله‌ها و با کمک دستگاه‌های کنترلی پیشرفته ایکس ری کامیونی، یک تانکر حامل مازوت را از دستگاه ایکس ری عبور می‌دهند و در کنترل‌های بیشتر اسکن‌های دستگاه، به محتوای داخل تانکر مشکوک می‌شوند.

ارزش تقریبی این محموله بزرگ مشروبات الکلی 4 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شد که شامل 45 نوع مشروبات الکلی به تعداد 2 هزارو 727 بطری و به وزن 11 هزار و 60 کیلو گرم بود.

خراسان شمالی: اختصاص اعتبارات کمپ گردشگری فاروج

امسال یک میلیارد و 350 میلیون تومان برای ایجاد این کمپ گردشگری اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص اعتبارات ایجاد کمپ گردشگری در فاروج خراسان شمالی گفت: شهرداری فاروج برای ایجاد این کمپ، زمینی سه هزار مترمربعی واگذار کرد و امسال نیز سنگفرش کف، آلاچیق ها و سکوی آن اجرا می شود. مینا هاشمی افزود: ایجاد این کمپ به تدریج و براساس اعتبارات هر سال انجام خواهد شد تا در مراحل بعدی فضاهایی همچون غرفه های صنایع دستی، پارک بازی بچه ها، مسجد و امکانات رفاهی برای مسافران ایجاد شود. وی گفت: ایجاد کمپ های گردشگری در ورودی شهرها، یکی از برنامه های ما برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران است.

قشم: کشف کالای قاچاق 2 میلیارد ریالی در درگهان

فرمانده انتظامی شهرستان قشم از آغاز طرح پاکسازی در سطح حوزه استحفاظی قشم خبر داد.

داوود محمودزاده از انجام طرح پاکسازی در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد و گفت: بعد از چندین روز کار اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت پس از هماهنگی‌های لازم با به‌کارگیری نیروی کافی، اقدام به عملیات پاکسازی مناطق آلوده واقع در درگهان نمودند.

وی افزود: این عملیات با کشف کالای قاچاق(سیگار) به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال و باطری خودروی سبک و سنگین به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال انجام شد و این موضوع توسط کلانتری درگهان تحت بررسی و اقدامات قانونی است.فرمانده انتظامی شهرستان قشم در پایان عنوان داشت: این فرماندهی آمادگی کامل جهت دریافت گزارشات مردمی را از طریق تلفن 110 دارد و از مردم قشم درخواست می‌شود همکاری لازم را در این خصوص با پلیس داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها