تولید بیش از 9 هزار تن ذرت دانه ای در پارس آباد

یک‌هزار و 531 هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد در سال زراعی جاری زیر کشت ذرت دانه ای رفته است.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۶۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: از کل ارقام ذرت دانه ای کشت شده پیش بینی می شود بیش از 9 هزار و 186 تن محصول برداشت شود.علی اکبر حسنیان قیمت تضمینی خرید محصول ذرت دانه ای را 10 هزار و 650 ریال بیان کرد و گفت: قیمت مناسب خرید باعث شده است که سال به سال شاهد افزایش زیر کشت این محصول ارزشمند و با صرفه اقتصادی بالا در مزارع شهرستان باشیم.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: انتظاری که از ذرت کاران منطقه داریم این است که با بیمه این محصول جلوی خسارت های احتمالی در اثر عوامل پیش بینی نشده و غیر مترقبه را گرفته و با شرکت در کلاسهای آموزشی تخصصی که در سطح روستاها برگزار می شود میزان تولید این محصول در واحد سطح با صرفه اقتصادی قابل قبول
افزایش دهند.

از گیاه ذرت استفاده های مختلفی می کنند و در تهیه غذاهای مخصوص صبحانه، ذرت کنسرو شده و منجمد، شیره ذرت، روغن، سس مایونز، مارگارین و همچنین در ساخت لوازم آرایشی بهداشتی از ذرت استفاده می کنند.

در کشورهای پیشرفته، بخش عمده ذرت تولیدی به عنوان خوراک دام مورد مصرف قرار می گیرد. از آسیاب نمودن دانه ذرت، آرد ذرت تهیه می کنند که خود در تهیه غذاهای مختلف به کار می رود. از ساقه و برگ های ذرت در صنایع کاغذ و مقوا سازی و همچنین تولید کاغذ دیواری استفاده می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها