با حضور معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما و مسئولان استانی در قم، 106 طرح فنی، عمرانی و برنامه‌سازی صدا وسیمای مرکز قم به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۵۰

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی در این مراسم که آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صداوسیمای مرکز قم و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور و احمد امیرآبادی‌فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با تأکید بر این‌که قم باید در زمینه موسیقی آئینی و دینی الگو باشد، عنوان کرد: شهرهایی مانند قم می‌توانند در این زمینه الگوسازی و استانداردسازی کنند.

وی قم را خاستگاه انقلاب دانست و بیان کرد: دشمنان گفته بودند که نمی‌گذاریم چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن بگیرید، اما در حال حاضر نقشه آنان بر باد رفته است.

وی اظهار کرد: قم ظرفیت‌های زیادی دارد که باید به آنها توجه شود.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی نیز در این مراسم با تأکید بر حاکم شدن عدالت رسانه‌ای گفت: پوشش رسانه‌ای در سطح کشور در حد 90 درصد است و زمانی که پوشش رسانه‌ای در استانی از حد میانگین کشور بالاتر است، جای خوشحالی دارد.

مهندس رضا علیدادی تصریح کرد: صداوسیمای مرکز قم از نظر زیرساختی و فناوری بسیار مهم است، چون در مرکز کشور قرار دارد و به‌اصطلاح می‌شود آن را مرکز مهم اطلاق کرد.

وی افزود: بسیار جای خرسندی است که در ساعات مختلف روز برنامه‌های استان به‌صورت زنده پخش می‌شود، این مساله حاکی از حاکم بودن وضعیت پایدار در صداوسیمای مرکز استان است.

حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر، مدیرکل مرکز صدا و سیما در قم نیز با اشاره به این‌که حرم کریمه اهل بیت(س) یکی از خانه‌های صدا و سیمای مرکز قم است، خاطرنشان کرد: برای به‌روزرسانی استودیوی این آستان مقدس علاوه بر نصب هشت دوربین با کیفیت، پیشرفته‌ترین تجهیزات را به این استودیو اختصاص داده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر، با بیان این‌که استودیوهای صدا و سیما را به نام شهدا و وقایع تاریخی مهم نامگذاری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: استودیوی جدید سیمایی شهید آیت‌الله سعیدی با استفاده از اعتبارات سازمان صدا و سیما و پیشرفته‌ترین تجهیزات موجود راه‌اندازی شده است.

وی از ایجاد 18 ایستگاه جدید در بخش‌ها و روستاهای مختلف استان یاد کرد و ادامه داد: با ایجاد این ایستگاه‌ها،مشکل انعکاس برخی شبکه‌ها از جمله سه و ورزش رفع و پوشش دیجیتال استان قم تا حد بسیار زیادی کامل می‌شود.

حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر با اشاره به نصب شش فرستنده پنج کیلووات «FM» با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان مطرح کرد: در مجموع 74 پروژه فنی و عمرانی به بهره‌برداری رسید.

وی از اجرای استارتاپ رسانه‌ای به منظور ایجاد ارتباط میان بخش خصوصی و صاحبان ایده یاد کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های خود به شیوه متفاوتی در حوزه اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشیم. استودیوی شهید آیت‌الله سعیدی، مرحله نخست ساختمان جدید تولید صداوسیمای قم با هزینه‌ای بالغ‌ بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان و 18 ایستگاه فرستنده پرقدرت FM با هزینه‌ای بالغ‌ بر یک میلیارد و 250میلیون ریال از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که به بهره‌برداری رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها