معاون وزیر خارجه سوریه گفت: بهتر است آمریکا خود از سوریه خارج شود وگرنه به عنوان دشمن اشغالگر با آن رفتار خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۱۰

فیصل المقداد در گفت‌وگو با شبکه المیادین افزود: وجود هر نیروی خارجی در خاک سوریه غیرقابل قبول است و آمریکا دشمن سوریه است.

وی اضافه کرد: هر طرفی که می‌خواهد با تروریسم مبارزه کند باید با ارتش سوریه هماهنگ باشد. المقداد بیان کرد: نیروهای آمریکایی زیرساخت‌های سوریه را ویران کردند و اقدامات آنها در جهت خدمت به تروریسم است و آمریکا نمی‌خواهد سوریه و عراق باهم ارتباط داشته باشند.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: نبرد دیرالزور آخرین نبرد بزرگ در سوریه است و آنچه باقی مانده نبردهای جزئی است.

وی بیان کرد: آزادسازی کامل دیرالزور دستاورد همه ائتلاف مقدس میان سوریه، مقاومت اسلامی، ایران و روسیه است.

المقداد اظهار کرد: نبرد دیرالزور یک نقطه عطف در نابودی تروریسم بود و آنچه در دیرالزور در جریان است یک دستاورد راهبردی است و چیزی نمی‌تواند از ورود و دستیابی ارتش به هرجایی که می‌خواهد جلوگیری کند.

درخواست واشنگتن از مخالفان برای توقف جنگ با ارتش سوریه

در همین حال، رویترز در گزارشی نوشت: گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که آمریکا و کشورهای عربی حامی مخالفان مسلح سوری از آنها خواستند جنگ با ارتش عربی سوریه را متوقف کنند.

افراد مسلح سوری وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و کشورهای مجاور از جمله عربستان و اردن که از این افراد حمایت می‌کنند، گفتند این کشورها از آنها خواستند جنگ با ارتش سوریه را در جنوب این کشور متوقف کنند.

گروه موسوم به «اسود الشرقیه» و گروه دیگری به نام«تجمع احمد عبدو» که بخش اصلی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه هستند، تأکید کردند که کشورهای حامی آنها از این گروه‌ها خواستند منطقه جنوب شرق سوریه را ترک کرده و به اردن عقب‌نشینی کنند.

رویترز به نقل از یکی از مسئولان در گروه اسود الشرقیه به نام «بدرالدین السلامه» نوشت: درخواست رسمی برای عقب‌نشینی و خروج از صحرای سوریه وجود دارد.

گروه اسود الشرقیه از ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده آمریکا کمک نظامی دریافت می‌کند.

این در خواست در حالی مطرح شده است که ارتش عربی سوریه طی هفته‌های اخیر در جنوب شرق سوریه پیشروی‌های گسترده‌ای کرد و توانست نقاط مرزی زیادی را در مرز سوریه با اردن بازپس گیرد. کنترل این نقاط را قبلا ارتش آزاد سوریه در دست داشت.

اعزام کارشناسان مین روب روسیه به دیر الزور

از سوی دیگر نخستین گروه کارشناسان مین روب روسیه شامل 40 نفر از مرکز بین‌المللی مبارزه با مین نیروهای مسلح روسیه مستقر در پایگاه هوایی حمیمم در سوریه با هواپیمای ترابری نظامی عازم دیرالزور شدند.

این گروه ماموریت پاکسازی منطقه دیرالزور از مین‌های کاشته شده توسط تروریست‌های داعشی و نیز بمب‌ها و گلوله‌های توپ و خمپاره منفجر نشده را دارد. نیروهای روسیه دی و بهمن سال 95 نیز پس از آزادسازی حلب از وجود تروریست‌ها، این شهر را در طول دو ماه مین روبی و برای بازگشت مردم شرایط را بی خطر اعلام کردند.

واحدهای گردان مین یاب وزارت دفاع روسیه در اسفند و فروردین گذشته نیز شهر تدمر را پس از آزادی از وجود داعش، مین روبی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها