رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، گفت: تا اول فروردین امسال 34 هزار و 949 بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۵۵

به گزارش مهر، پروین افسرکازرونی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوی سیما با اشاره به این‌که آمار رسمی مبتلایان به ایدز در کشورمان هر سه تا شش ماه اعلام می‌شود، افزود: 66/3 درصد انتقال ویروس ایدز از طریق اعتیاد تزریقی، 19/3 درصد از طریق ارتباط جنسی و 1/5 درصد از طریق انتقال مادر به کودک است.

وی با بیان این‌که تخمین موارد مبتلا در کشورها به وسیله ابزار و نرم‌افزار بین‌المللی محاسبه می‌شود، گفت: اطلاعات وضعیت تشخیص و درمان و همچنین مطالعاتی که در گروه‌ها و جمعیت‌های کلیدی در این زمینه انجام می‌شود به نرم‌افزار داده و بر اساس آن تخمین زده می‌شود.

افسر کازرونی با اشاره به این‌که تخمین کلی تعداد مبتلایان به ایدز در کشور ما در مقایسه با سال‌های گذشته رو به کاهش است، افزود: پارسال حدود 75 هزار مورد مبتلای زنده و امسال حدود 66 هزار مورد مبتلا تخمین زده شد و این کاهش به علت اجرای برنامه‌های ارتقای مراقبت و درمان مبتلایان و ثبت اطلاعات دقیق و معیارهای افراد تحت مراقبت و درمان و راهکارهای پیشگیری از انتقال بیماری از مادر به کودک بوده است .

وی با اشاره به این‌که آمار رسمی بیماران مبتلا به ایدز در کشور حدود 26هزار نفر است، ادامه داد: بنابراین حدود 40 درصد موارد مبتلا تشخیص داده شدند و 66 درصد مبتلایان از وضعیت خود آگاه نیستند که موضوع مهمی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها