معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور،‌از صدور کارت معلولیت برای 45 درصد از معلولان تحت پوشش خبر داد و گفت: تا پایان سال 97 برای تمام معلولان کارت صادر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۸۹

به گزارش مهر، حسین نحوی‌نژاد با اشاره به این‌که کارت‌های قبلی معلولان همچنان دارای اعتبار است، افزود: افرادی که هنوز کارت جدید برایشان صادر نشده، نگران نباشند و با همان کارت قبلی می‌توانند خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد‌: براساس آمارها 3 درصد از افراد جامعه دچار ناتوانی هستند که البته تمام آنان نیاز به دریافت خدمات ندارند و از حدود 2 میلیون و 800 هزار فرد ناتوان در کشور، یک میلیون و 300 هزار نفر نیازمند دریافت خدمات هستند و در مراکز تحت پوشش سازمان نگهداری می‌شوند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در مورد تجهیزات مورد نیاز معلولان تاکید کرد: معلولان برای رفت‌وآمد و حضور در جامعه نیازمند استفاده از وسایل کمک توانبخشی هستند. به همین دلیل با همکاری شرکت‌های تولیدکننده توانسته‌ایم نیاز آنان را در این زمینه تامین کنیم و هم‌اکنون 70 درصد این وسایل در داخل کشور تولید می‌شود. این درحالی است که طی پنج سال گذشته 60درصد این تجهیزات صادراتی بود.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها