با درهم کوبیدن خطوط دفاعی آل‌سعود صورت گرفت

پیشروی انصارالله در 2 استان عربستان

گزارش رسانه‌های سعودی حاکی است جنبش انصارالله یمن موفق شد دوباره و در پی تشدید درگیری‌ها تا 10 کیلومتر در عمق خاک عربستان در منطقه جازان و نجران پیشروی کند.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۴۷

قناه الیمن نیز گزارش داد که انصارالله یمن همچنان به پیشروی‌های خود به سمت شهرهای جنوبی عربستان با استفاده از نیروهای رزمی خود و حمایت نیروهای «علی عبداللهصالح» رئیس‌جمهور اسبق این کشور ادامه می‌دهند بهطوری‌که توانسته‌اند کنترل برخی مناطق در نجران و جیزان واقع در خاک عربستان را بعد از درگیری‌های سنگین با نیروهای سعودی به دست بگیرند. همچنین نیروهای انصارالله در جریان یک عملیات نظامی توانستند کنترل این مناطق و پادگان‌های عربستانی از جمله پادگان الجابری و مواضع ملحمه و الغاویه واقع در جازان را به دست بگیرند.

در همین راستا مجتهد فعال توییتری در صفحه خود نوشته که سفیر عربستان در کویت به انصارالله التماس کرده تا با اعلام آتش‌بس جدیدی موافقت کنند و افزود: سفیر به انصارالله اعلام کرده «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان اعلام آمادگی کرده عقب‌نشینی‌های جدیدی انجام دهد.

همچنین یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن به اسپوتنیک گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز پنجشنبه در ادامه عملیات نظامی خود با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، پایگاه‌ الثعبان در عسیر را به کنترل خود در آوردند. وی افزود که در پی پیشروی نیروهای یمنی در عسیر، شماری از مزدوران عربستان کشته یا زخمی شدند. نیروهای یمنی همچنین دو خودروی نظامی مزدوران را در اطراف گذرگاه مرزی علب منهدم کردند.

از سوی دیگر تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک نظامی سعودی را در پایگاه الفریضه در جیزان از پای در آوردند.

تک‌تیراندازان ارتش یمن همچنین دو مزدور عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور را در پایگاه الخشبا در اطراف گذرگاه الخضرا در نجران و یک مزدور دیگر در تپة الخزان در اطراف گذرگاه علب در عسیر را نیز از پای در آوردند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک موشک زلزال2 و تعدادی موشک کاتیوشا به مراکز تجمع نظامیان سعودی در جیزان شلیک کردند. نیروهای یمنی همچنین با موشک‌های کاتیوشا و گلوله‌های توپ، مراکز استقرار نظامیان سعودی را در نجران و جیزان هدف قرار دادند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ماه‌های اخیر پایگاه‌ها و مواضع ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آنها را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی سنگین خود قرار دادند که در پی این حملات شماری از آنها کشته یا زخمی شد‌ه‌ و خسارات زیادی به آنها وارد شده است.در مقابل، جنگند‌ه‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران نیز هر روز مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار می‌دهند. رژیم سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگی همه‌جانبه علیه یمن به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از 8000 نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیون‌ها انسان و شیوع بیماری‌های واگیردار و قحطی در این کشور منجر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها