روز پایانی بازی‌های یونیورسیاد با چهار مدال طلا برای کاروان ایران همراه بود.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۰۵

مسابقات یونیورسیاد 2017 دیروز به پایان رسید که در روز پایانی فقط فینال واترپلو برگزار شد. ایران با هشت طلا، چهار نقره و 11 برنز در رده دهم یونیورسیاد قرار گرفت که از لحاظ مدالی چه کمی و چه کیفی بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های دانشجویان جهان به حساب می‌آید.

والیبال: تیم والیبال ایران موفق شد در یک بازی مهیج و حساس، روسیه را شکست دهد و قهرمان یونیورسیاد شود.

ووشو: جعفرشیرزاده، عرفان آهنگریان، حمیدرضا لادور (طلا)
آرزو سلیمی (نقره) فاطمه حیدری و امیرمحمد رضایی (برنز)

تکواندو: آرمین هادی‌پور، هادی تیران ولی‌پور، سعید رجبی، میرهاشم حسینی (طلا) رامین حسینقلی‌زاده (نقره) ملیکا میرحسینی، ناهید کیانی، مهدی جمالی فشی، تیم پومسه مردان، تیم میکس پومسه و فاطمه
حسام (برنز)

تیروکمان: تیم کامپوند مردان (نقره)

شمشیربازی: تیم سابر مردان (نقره) محمد فتوحی و محمد رهبری ( برنز)

وزنه‌برداری: کیاقدمی (برنز)

سرمربی به هوا پرتاب شد

نشریه یونیورسیاد 2017 بخشی از صفحات خود را به درخشش ووشوکاران و والیبالیست‌های ایران در بازی‌های دانشجویان جهان اختصاص داد.

این نشریه در گزارشی جداگانه به سه مدال طلای ایران در ووشو اشاره کرد و نوشت: ایران در بخش ساندای مردان قدرت‌نمایی کرد و توسط عرفان آهنگریان، جعفر شیرزاده و حمیدرضا لادور سه مدال طلای اوزان مختلف را تصاحب کرد. آهنگریان در فینال مسابقات موفق شد ژائو فوژیانگ، قهرمان بازی‌های آسیایی 2014 را شکست بدهد تا نشان دهد مدعی به‌دست آوردن پیراهن تیم ملی کشورش برای بازی‌های آسیایی جاکارتاست.

این نشریه با عنوان «ایران مانع پنجمین قهرمانی روسیه در یونیورسیاد شد»، به عملکرد تیم والیبال پرداخت و نوشت: اشتباه در سرویس، ایران را به امتیاز پایانی برای قهرمانی نزدیک کرد و با امتیازی که ایران از سرویس به‌دست آورد به اولین مدال طلای خود در رقابت‌های یونیورسیاد رسید و مانع پنجمین قهرمانی متوالی روسیه در این بازی‌ها شد. این در حالی بود که ایران پیش از این، از مرحله یک چهارم نهایی بالاتر نرفته بود. تیم ایران از رسیدن به نیمه نهایی خشنود نبود، زیرا بازیکنان و مربی این تیم همه صحبت از علاقه شدید برای رسیدن به مدال طلا داشتند.

آنها همچنین اوکراین، نایب قهرمان دوره گذشته یونیورسیاد را در سه ست متوالی در نیمه‌نهایی شکست داده بودند. آنها که از مبارزه با تیم روسیه با میانگین قدی دو متر ترسی نداشتند پس از قهرمانی مسعود آرمات، مربی خود را به آسمان پرتاب می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها