بعد از پیروزی انقلاب تفکری از سوی بعضی از جریان‌هایی که گرایش‌هایی به غرب داشتند مطرح شد مبنی بر این‌که انقلاب تمام شده و مردم کار را به دولتمردان بسپارند تا روال عادی بر کشور حاکم شود. در مقابل این نگاه، امام خمینی(ره) با روحیه انقلابی که داشتند این دیدگاه را قبول نداشتند و همواره بر این نکته تاکید می‌کردند که باید روحیه انقلابی حفظ شود. هدف از تشکیل بسیج هم این بود که این روحیه انقلابی در کشور وجود داشته باشد تا مردم در صحنه‌ها حضور داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۹۸

این مشی امام راحل از سوی رهبر معظم انقلاب استمرار پیدا کرد و ایشان همواره به حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مسئولان، مجلس خبرگان و دولتمردان تاکید می‌کردند که لازمه تشکیل دولت اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی، روحیه انقلابی است و اگر ضعف‌هایی در کشور وجود داشته، ناشی از نبود مدیریت جهادی بر کشور است. ایشان حتی در دیداری که با دانشجویان داشتند به این نکته اشاره کردند که اگر در امور فرهنگی، دستگاه‌های مسئول وظیفه خود را انجام نمی دهند مردم وارد میدان شوند و وظیفه خود را بخوبی انجام دهند. ایشان در دیدار دیروز با طلاب حوزه علمیه استان تهران هم بار دیگر بر این موضوع تاکید کردند. چون روحانیون نقش بصیرت‌افزایی و روشنگری دارند و می توانند در فرهنگ‌سازی و جریان سازی فرهنگی در سطح کشور نقش آفرین باشند. بر همین اساس همواره این امید وجود دارد که روحانیت بخوبی به وظایف خود عمل کند و همه اقشار این عزم را داشته باشند که هر فردی بخوبی وظایف خود را انجام دهد و در قبال مسائل کشور احساس مسئولیت کند.

نگاهی به مسائل جهانی نشان‌ می‌دهد که ما همواره در معرض تهدیدها و تحریم ها بوده‌ایم و بنابراین نمی توان با کار روزمره و عادی مشکلات کشور را حل کرد. در همین راستا باید عزم و اراده جدی در میان مسئولان و دست اندرکاران وجود داشته باشد که خود را وقف خدمت به مردم کنند، در غیر این صورت دچار رکود و رخوت می‌شویم چراکه قطعا با ایستایی کاری به سرانجام نمی‌رسد و شرایط دشوارتر خواهد شد. در سایه کار و تلاش و خدمت و مدیریت جهانی می توان به اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب دست یافت و در این مسیر حتی مشکلات روزمره مردم حل شود. در برخی از مقاطع که نیروهای انقلابی در راس امور قرار گرفتند شاهد بودیم که خدمات گسترده ای به جامعه و کشور انجام شد و موجبات رضایتمندی از انقلاب اسلامی فراهم شد؛ این تجربه‌ای است که باید تداوم داشته باشد.

دکتر سید محمد حسینی

استاد دانشگاه تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها