کیفرخواست علیه پزشک معالج عباس کیارستمی صادر شده و پرونده برای رسیدگی به دادگاه رفته است.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۴۳

به گزارش سینماپرس، 14 تیرماه سال گذشته خبر درگذشت عباس کیارستمی در رسانه‌ها منتشر شد. پس از درگذشت این کارگردان، مردمی که احساساتشان به واسطه اخبار ضد و نقیض جریحه‌دار شده بود، دوباره بحث پروسه درمان عباس کیارستمی را مطرح کردند و نام جراح متخصص او را که از پزشکان بنام گوارش کشور است، در صفحه‌های مجازی‌شان نوشتند و بحث اشتباه و خطای پزشکی را پیش کشیدند.

12 روز بعد یعنی 26 تیرماه محمدمهدی قیامت، دادیار انتظامی نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت: پرونده در حال بررسی است و مانند سایر پرونده‌ها روند رسیدگی را طی می‌کند، اما نتایجش هنوز مشخص نیست.

قیامت گفت: خانواده مرحوم کیارستمی هنوز از جراح شکایت رسمی نکرده و سازمان نظام پزشکی خودش به عنوان مدعی‌العموم وارد شده تا از نتیجه پرونده مطلع شود. حالا با گذشت بیش از یک سال، کیفرخواست برای پزشک معالج کیارستمی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه رفته است. براساس کیفرخواست صادره در نظریه‌های کمیسیون‌های تشکیل شده از سوی پزشکی قانونی صراحتاً ارتباط قصور با فوت بیمار مردود اعلام شده است. این در حالی است که متهم تأخیر در عمل از سوی خود را قبول کرده، اما در دفاعیات خود عنوان کرده، این تاخیر به تشخیص خودش صورت گرفته است که البته این موضوع از سوی اعضای کمیسیون مورد قبول واقع نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها