نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات ضمن انتقاد از سیاست‌های حمایتی ترامپ از نازی‌ها وعده خروج همه تسلیحات اتمی آمریکا از آلمان را در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی کشورش را داد.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۹۳

به گزارش تسنیم به نقل از نشریه دی سایت، مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر در آلمان می‌خواهد همه تسلیحات اتمی آمریکا را از آلمان خارج کند.

براساس اطلاعات تائیدنشده حدود 20 نوع سلاح هسته‌ای متعلق به ایالات متحده آمریکا در آلمان مستقر شده است.

شولتز تاکید کرد در صورتی که صدر اعظم آلمان شود، رویکرد محدودیت تسلیحات را در پیش خواهد گرفت. وی در این باره گفت: این طور نمی‌تواند باشد که جمهوری فدرال آلمان بدون سخن دست روی دست بگذارد و نظاره گر این باشد که چگونه یک مارپیچ و مسابقه تسلیحاتی که خواسته رئیس‌جمهور آمریکاست، اتفاق می‌افتد.

وی همچنین رئیس‌جمهور آمریکا را به عنوان نماینده یک سیاست رذالت و فرومایگی مورد انتقاد قرار داده و با اشاره به حمله اخیر یک خودرو به معترضان ضد نژادپرستی در ایالت ویرجینیای آمریکا گفت ترامپ نمی‌خواهد از جمعیت نازی‌ها فاصله بگیرد.

مارتین شولتز افزود می‌خواهد واضح‌تر از آنگلا مرکل به ترامپ اعلام کند سیاست وی نادرست است و چنین سیاستی هرگز سیاست جمهوری فدرال آلمان نخواهد شد. ما کشوری هستیم که ایدئولوژی نازی‌ها هرگز در آن جایی نخواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها