رئیس سازمان اموال و املاک گفت: سیاست بنیاد در ارتباط با پلاسکو ساخت یک ساختمان جدید منطبق بر استانداردهای روز، با نمادی از ایثارگری و فداکاری آتش‌نشان‌های عزیز است.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۵۲
آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو

به گزارش جام جم آنلاین، درخصوص آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو و اقدامات درخصوص ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی تحت مالکیت بنیاد مستضعفان، پایگاه خبری بنیاد مستضعفان گفتگوی کوتاهی با حسن کاری، رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انجام شد. متن گفتگو بدین شرح است:

پس از گذشت شش ماه از حادثه پلاسکو، ساختمان پلاسکو قرار است ساخته شود یا خیر؟

به دنبال وقوع حادثه پلاسکو با دستور ریاست بنیاد مستضعفان، کمیته ساختمان پلاسکو در بنیاد شکل گرفت و تاکنون 20 جلسه این کمیته برگزار شده. وظیفه اصلی این کمیته پیگیری ساختِ ساختمان پلاسکو است.

سیاست بنیاد در ارتباط با پلاسکو ساخت یک ساختمان جدید منطبق بر استانداردهای روز، با نمادی از ایثارگری و فداکاری آتش‌نشان‌های عزیز است. توجه و هم‌دردی تمامی آحاد مردم ما را به این مسئله هدایت کرد که طراحی ساختمان پلاسکو باید به‌صورت مسابقه‌ای ملی برگزار شود. تا ضمن مشارکت عمومی در ساخت ساختمانی متمایز ازساختمان قبلی، نمادی ملی برای فداکاری شهدای آتش‌نشان به‌یادگار بماند.

تکلیف کسبه‌ای که در این ساختمان اقدام به خرید سرقفلی کرده بودند چیست؟ آیا سرقفلی آنها را خریداری می‌کنید یا به جای آن مغازه‌ای به آنها می‌دهید؟

تصمیم بنیاد ساخت ساختمان پلاسکو و واگذاری سرقفلی به صاحبان سرقفلی قبلی طرف قرارداد با بنیاد مستضعفان، با رعایت حقوق همه مالکین است.

در ارتباط با خرید سرقفلی یا جایگزینی سرقفلی با مغازه تاکنون درخواستی از طرف کسبه پلاسکو به بنیاد واصل نشده است. درصورت درخواست کسبه آن را در کمیته ساختمان پلاسکو بررسی خواهیم کرد.

کسبه پلاسکو با مشکلات مالی مواجه شده‌اند، بنیاد به غیر از سرقفلی بنا دارد کمک دیگری به این کسبه بکند یا خیر؟

بنیاد یکی از اعضای کارگروه ویژه بررسی حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو زیر نظر معاون اجرایی ریاست جمهوری است و در قالب این کارگروه آماده هر گونه کمک و همکاری است. کما اینکه هزینه اجاره 7 ماه کسبه ساختمان پلاسکو در ساختمان نور، با اخذ مجوزی که از هیات امنای بنیاد مستضعفان صورت گرفت، پرداخت شده است.

با توجه به قرارگرفتن ساختمان پلاسکو در حریم میراث فرهنگی این ساختمان در چند طبقه ساخته می شود؟

درخواست صدور پروانه ساخت از طرف بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران داده شده است. تمامی تلاش بنیاد با توجه به حقوق کسبه پلاسکو، هماهنگی با مسئولین مربوطه جهت اخذ جواز ساخت ساختمان در همان ارتفاع قبلی است. در هر حال ساخت مجدد ساختمان که مورد تعهد بنیاد می باشد، نیازمند همکاری و کمک همه دست اندرکاران و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

بنیاد مستضعفان ساختمان های قدیمی دیگری هم دارد که نا ایمن هستند. جهت ایمن‌سازی این ساختمان‌ها اقدامی انجام شده است یا خیر؟

یکی از مباحثی که در کمیته ساختمان پلاسکو، در بنیاد مستضعفان، مطرح شده، موضوع تکمیل، به روز رسانی و ایمن سازی ساختمان‌های قدیمی است که در مالکیت بنیاد هستند. البته باید در نظر داشت تمام ساختمان‌هایی که طی سال‌های اخیر توسط بنیاد ساخته شده‌اند از ایمنی کامل برخوردار هستند؛ ساختمان‌های مورد اشاره بعضا ساختمان‌های قدیمی هستند. این ساختمان‌ها علاوه بر بنیاد که صرفاً مالک عرصه یا اعیان است، دارای مالکین صاحب سرقفلی هم هستند که توسط هیات مدیره یا شورای آن ساختمان‌ها نگهداری و اداره می‌شوند.

وضعیت ایمنی 32 ساختمان قدیمی شناسایی شد و ضمن بررسی وضعیت آنها با همکاری سایر مالکین و در مواردی بنا به ضرورت راساً توسط بنیاد مستضعغان اقدامات مورد نیاز از قبیل ایمن سازی، بیمه و حفاظت در برابر حریق در آنها انجام و در دست پیگیری می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها