استاندار خوزستان با بیان این‌که باید مستندسازی زمین فرودگاه جدید اهواز هرچه سریعتر انجام گیرد، گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور، مشاور اجرای طرح را گرفته و فراخوان جذب سرمایه‌گذاری آن را آماده کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۳۱

به گزارش جام جم،غلامرضا شریعتی اظهار کرد: فرودگاه فعلی اهواز ظرفیت جابه‌جایی حدود 900هزار نفر در سال را دارد اما این فرودگاه در سال گذشته بیش از 2.5برابر ظرفیت خود، یعنی حدود 2میلیون و 300هزار نفر را جا‌به‌جا کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: فرودگاه اهواز اکنون از نظر جا‌به‌جایی مسافر، پنجمین فرودگاه کشور است. این مساله در حالی است که استان فارس تنها دارای یک فرودگاه فعال است و فرودگاه جانبی دیگری ندارد. در خوزستان فرودگاه آبادان وجود دارد که هشتمین فرودگاه کشور است و سال گذشته حدود 470هزار مسافر را جا‌به‌جا کرده است.

وی ادامه داد: در 10 سال آینده مساله توسعه میادین نفتی غرب کارون و پیش‌بینی حجم نفراتی که در این منطقه مشغول به کار خواهند شد، با توجه به قول وزیر نفت مبنی بر این‌که تا پیش از ماه ژانویه قرارداد آزادگان منعقد می‌شود، می‌طلبد که یک فرودگاه جدید، به روز و متناسب با شرایط جدید استان برای اهواز احداث شود.

شریعتی عنوان کرد: چند شرکت تاکنون آمادگی خود را برای اجرای این طرح به صورت ضمنی اعلام کرده‌اند. در حال حاضر مساله زمین فرودگاه جدید اهواز مدنظر است زیرا فراخوان جذب سرمایه‌گذار آن آماده است و شرکت فرودگاه کشور، مشاور اجرای طرح را گرفته و فراخوان جذب سرمایه‌گذاری طرح را آماده کرده است.

وی گفت: باید مستندسازی زمین فرودگاه جدید اهواز هرچه سریعتر انجام گیرد. با صحبت‌های انجام گرفته قرار است تا فرودگاه به لحاظ قابلیت و توان در مقیاس بین المللی احداث شود تا بتواند غیر از جا‌به‌جایی مسافر، مرکزی برای حمل کالا باشد. استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: فرودگاه جدید اهواز باید به شکلی احداث شود که نیاز هشتاد سال آینده استان را تامین کند نه این‌که فرودگاهی ساخته شود که بعد از 15یا 20سال مجددا با مشکل مواجه شویم. امیدواریم در بحث احداث فرودگاه جدید اهواز، کاری اساسی و زیرساختی برای چندین دهه آینده خوزستان انجام شود.

فرودگاه جدید اهواز مسافری و باری خواهد بود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز گفت:برخی از مناطق ویژگی‌هایی دارند که پیش از تصویب طرح جامع آن مناطق، باید به آن ویژگی‌ها توجه شود تا بتوانیم با چشم باز تصمیم‌گیری کنیم.

امید حاجتی اظهار کرد: طرح فرودگاه جدید اهواز پس از بررسی در جلسه، به تصویب رسید تا در آینده نزدیک شاهد اجرای فرودگاه بین المللی خوزستان در اهواز باشیم. کارکرد این فرودگاه فراتر از استان و منطقه بوده، زیرا قرار است فرودگاه در بحث جا‌به‌جایی بار نیز فعال شود.

حاجتی عنوان کرد: زمین این فرودگاه در جاده اهواز - ماهشهر و پس از شهرک صنعتی شماره 5 اهواز است. پیش بینی می‌کنیم، ظرفیت فرودگاه جدید اهواز حداقل 1.5 برابر از ظرفیت فرودگاه فعلی باشد. این فرودگاه در فضای استاندارد ایجاد خواهد شد.

حاجتی خاطرنشان کرد: به دنبال تکمیل، تصویب و اجرای طرح‌های هادی و جامع تفصیلی شهری در خوزستان هستیم. در این زمینه سال گذشته بیش از 37 طرح را تسریع بخشیدیم که یکی از آن‌ها طرح جامع شهر اهواز بود که پس از 9 سال در شورای برنامه‌ریزی تصویب شد و اکنون مراحل نهایی خود را در شورای عالی معماری و شهرسازی طی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها