این انتقاد طی چند سال اخیر به باشگاه انگلیسی چلسی وارد شده که در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی را از دست داده که در ادامه به ستاره‌هایی در تیم‌های جدید خود تبدیل شده‌اند گرچه این می‌تواند نقطه منفی در کارنامه این باشگاه لندنی باشد، اما دیلی‌میل در گزارشی به بررسی این مساله پرداخت که فروش این بازیکنان طی حداقل پنج سال گذشته سودآوری فراوانی برای چلسی داشته است.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۷۴

این گزارش نشان می‌دهد که چلسی در این مدت 62 قرارداد حرفه‌ای به ثبت رسانده که سودی حدود 107 میلیون پوند برای آنها به همراه داشته است. در این تحقیق دو گروه از بازیکنان مورد بررسی قرار گرفتند. گروه نخست بازیکنانی بودند که در ترکیب ثابت چلسی قرار داشتند که در این میان می‌توان به بازیکنانی همچون نمانیا ماتیچ، خوان کوادرادو، جان اوبی میکل، پتر چک، فرناندو تورس و خوان ماتا اشاره کرد. میانگین سنی این بازیکنان زمانی که جذب چلسی شدند حدود 24 سال بودو مبلغی نزدیک به 20 میلیون پوند برای هر کدام از آنها به طور متوسط پرداخت شد. پس از انجام 113 بازی از سوی هر کدام از آنها به طور متوسط در ترکیب چلسی، آنها با رقمی حدود 24 میلیون پوند به فروش رفتند.

گروه دوم بازیکنانی بودند که بیشتر روی نیمکت چلسی حضور داشتند و میانگین سن آنها هنگام امضای قرارداد با آبی‌های لندن 17 سال بود که مبلغی حدود 5/2 میلیون پوند برای آنها پرداخت شد. سودی که چلسی از فروش هر کدام از این دست بازیکنان به دست آورد نزدیک به هشت میلیون پوند بود. البته این رویه و سیستم چندان به مذاق دیگر باشگاه‌ها خوش نمی‌آید. چلسی سیستم ذخیره بازیکنان برای آینده را انجام می‌دهد زیرا به ثروت و سرمایه خود در این زمینه مطمئن است و همین کار مانع از آن می‌شود تا رقبا به چنین ستاره‌هایی دسترسی داشته باشند. نکته دوم این است که چلسی با این سیاست موجب می‌شود دیگر باشگاه‌ها به فکر انتقال قرضی ستاره‌های آن باشد که در نهایت سودی نیز برای خود آبی‌های لندن به همراه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها