سایت خبری الخلیج الجدید به نقل از یک منبع بلند پایه در پنتاگون آورده است که آمریکا در صورت اصرار کردها بر همه‌پرسی، کمک‌های مالی و تسلیحاتی به نیروهای پیشمرگ کرد را تعلیق خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۹۲

این مسئول آمریکایی که نامش ذکر نشده، گفته است که دولت آمریکا آخرین پرداختی مالی را برای کمک به نیروهای پیشمرگ کرد در ماه آگوست انجام می‌دهد و اکنون توپ در زمین رهبران سیاسی اقلیم کردستان عراق است که چه تصمیمی می‌خواهند اتخاذ کنند.

الخلیج الجدید نوشه است که نیروهای پیشمرگ کرد از آغاز عملیات بر ضد گروه تروریستی داعش در 2014 تا به امروز صدها میلیون دلار کمک مالی و تسلیحاتی بعلاوه مهمات و تجهیزات نظامی از آمریکا دریافت کرده‌اند.

این سایت خبری افزوده است که «اریک باهن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که اعتبار تفاهم‌نامه‌ای که پنتاگون در 2016 با نیروهای پیشمرگ کرد به منظور تسهیل پرداختی‌های مالی برای پوشش هزینه‌های جنگ موصل امضا کرده، به اتمام رسیده است.

این در حالی است که به گفته الخلیج الجدید، وزارت پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق قطع کمک‌های آمریکا به نیروهای پیشمرگ را برای همه‌پرسی که 25 سپتامبر آینده برگزار می‌شود، تکذیب کرده است./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها