ضرورت حضور مراکز استانی در فضای مجازی

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: معاونان و مدیران تولید سیمای استان‌ها باید بیش از پیش راهبردهای جدید معاونت استان‌ها را اجرایی و عملیاتی کنند.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۸۴

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌ها، دکتر علی دارابی در اختتامیه همایش «رشد و تعالی» با حضور معاونان و مدیران تولید سیمای مراکز استان‌ها در سمنان ادامه داد: حمایت از تولید و رونق کسب و کار، حمایت از کالاهای با کیفیت داخلی، حمایت و معرفی کارآفرینان و مولدان ثروت که به مثابه قهرمانان جبهه نبرد اقتصادی هستند، گسترش فرهنگ کار و تلاش، مذمت اسراف و بیکاری، تبلیغ خدمات و کارنامه مسئولان در بخش‌های مختلف، پرسشگری و نقد با هدف برطرف‌کردن اشکالات و اصلاح امور و پرهیز از سیاه‌نمایی و تخریب از جمله اموری است که صدا و سیما و مراکز استانی می‌توانند در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید نسبت به اجرایی کردن آنها اقدام کرده و وظیفه خود را در راستای تحقق شعار سال، انجام دهند.

وی افزود: آرشیو، بخش مهمی از رسانه ملی را تشکیل می‌دهد و به مثابه گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر در اختیار مدیران و برنامه‌سازان قرار گرفته است به همین دلیل نیازمند برنامه‌ریزی لازم برای استفاده هر چه بهتر از این گنجینه هستیم.

دکتر دارابی فضای مجازی و ضرورت حضور مراکز استانی صدا و سیما را در این فضا مورد تاکید قرار داد و گفت: شبکه‌محوری یکی دیگر از برنامه‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد و برای این منظور توجه به مواردی چند از جمله کنداکتورمحوری، ساعات طلایی پخش، مناسبت‌های ملی و ایام‌الله، توجه به مخاطبان خاص هر گروه از برنامه‌ها، تولید بر پایه پژوهش و تحقیق، غنای بصری و گرافیک، دکور جذاب و طراحی و پخش تیزر و آنونس‌های مورد پسند مخاطب ضروری است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان این‌که ارتباط نهادینه شده میان شبکه‌های استانی و شبکه «شما» امری ضروری است، گفت: آموزش، نظارت و ارزیابی مستمر از مجریان و گزارشگران و نحوه پوشش و رعایت عفاف و حجاب از سوی آنها موضوع دیگری است که مدیران صدا و سیمای مراکز استانی باید به آن توجه داشته باشند.

دکتر دارابی ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌های نسبی هر استان و تمرکز و برجسته‌سازی آنها در برنامه‌ها، راه‌اندازی نهضت مستندسازی، انیمیشن و پویانمایی و ساخت سریال‌های تلویزیونی باید در اولویت کاری مراکز قرار گیرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: نباید از قدرت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان رسانه‌های نوین غافل بود، زیرا این موارد غلبه محسوسی بر دیگر رسانه‌ها یافته و رقابتی سخت و نفسگیر میان آنها ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که با همه این احوال، تلویزیون توانسته است مرجعیت خود را حفظ کند، تصریح کرد: به همین دلیل باید با تولید برنامه‌های متناسب با نیازهای مخاطبان، زمینه حفظ و افزایش آنها را فراهم کنیم.

همچنین در این همایش مراکز برتر در سال 95 بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی در 9 بخش تجلیل شدند.

مرکز سیستان و بلوچستان در بخش پویانمایی، مراکز زنجان و اصفهان در تولید فیلم سینمایی، مراکز ایلام، مهاباد و مازندران در تولید برنامه‌های ترکیبی، مراکز خراسان‌جنوبی و سمنان در تولید مستند، مراکز کهگیلویه و بویراحمد و گلستان در گرافیک شبکه، مراکز آذربایجان غربی و همدان در تولید سریال و مجموعه‌های نمایشی، مرکز کردستان در جذب بیشترین میزان مخاطب، مراکز فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و خراسان‌رضوی در ارزیابی‌های سالانه و مراکز خلیج‌فارس، همدان و سمنان در تولید برنامه برای شبکه سراسری شما حائز رتبه‌های برتر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها