گزارشی از نمایش‌های روی صحنه در چهارسوی پایتخت

رونق تابستانی تئاتر با چهره‌ها

حضور چهره‌های سینمایی در تئاتر توانسته دایره مخاطبان هنرهای نمایشی را گسترش دهد. تا چند سال پیش اکثریت قریب به‌اتفاق جامعه تنها نامی از تئاتر شنیده بودند و هیچ‌گاه تماشاگر آثار نمایشی در تالارهای تئاتری نبودند؛ اما با ورود چهره‌های محبوب سینمایی به این هنر، اکنون کمتر کسی در پایتخت زندگی می‌کند که تماشاگر یک نمایش بر صحنه تماشاخانه‌ای نبوده باشد. در این گزارش نمایش‌هایی که در تالارهای پایتخت در روزهای پایانی مرداد اجرا دارند را معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۷۱

پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش «هدیه مرموز» روایت تولد تا مرگ انسان است که به نویسندگی و کارگردانی یاسر خاسب تا جمعه 27 مرداد ساعت 20 در سالن شماره سه تماشاخانه شهرزاد به صحنه است. خاسب خود بازیگر این نمایش هست.

به گزارش هنرآنلاین سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد از 25 مرداد ماه ساعت 22:30 میزبان نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» به قلم علیرضا نادری و کارگردانی اشکان خیل‌نژاد است. بازیگران این اثر نمایشی محمد اشکان‌فر، سینا بالاهنگ، حمید رحیمی، کیوان ساکت‌اف، محمدهادی عطایی، مهدی فریضه، امیراحمد قزوینی و نوید محمدزاده هستند.

نمایش «لامبورگینی» نوشته و کار سیامک صفری همچنین تا 27 مرداد ماه ساعت 21:30 در تالار شماره 2 این مجموعه به روی صحنه است. در این اثر نمایشی سیامک صفری و اشکان خطیبی نقش‌آفرینی می‌کنند.

«شرق دور شرق نزدیک» اثری نوشته و کار حمیدرضا نعیمی است که این نمایش نیز تا 27 مردادماه ساعت 20:30 در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. حامد بهداد، بهناز نازی، کامبیز امینی، کتانه افشاری‌نژاد، محسن گودرزی، بهار نوحیان و مرجان فریقی بازیگران این نمایش هستند.

تماشاخانه پالیز

پارسا پیروزفر نیز بتازگی نمایش «ماتریوشکا» را به نویسندگی و کارگردانی خودش، ساعت 21 در سالن شماره 1 این تماشاخانه به روی صحنه آورده است. در این اثر نمایشی پیروزفر خود به ایفای نقش می‌پردازد. شیوا اردوئی نیز نمایش «داستان خرس‌های پاندا» اثر ماتئی ویسنی یک را تا 20 مردادماه ساعت 19:30 در این سالن روی صحنه می‌آورد. رضا مولائی و سهیلا گلستانی نیز در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

نمایش «شرقی غمگین» نوشته سجاد افشاریان و کار شیوا سعیدزارعی، با بازی سجاد افشاریان و سیدهومن شاهی ساعت 18:30 و20:30 در سالن شماره 2 پالیز اجرا می‌شود.

مجموعه تئاتر شهر

نمایش «اعتراف» نوشته «برد میرمن» به کارگردانی شهاب حسینی ساعت 21 در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است. در این نمایش علی نصیریان، شهاب حسینی، صالح میرزا آقایی، نیما رئیسی، مهدی بجستانی، میثاق زارع، غزاله نظر، ایلیا نصرالهی، پرند عین‌بیگی، تنی آواکیان، فاطمه عرب کرمانی، مهران هاشمی و فرنام حقیقت‌جو نقش‌آفرینی می‌کنند.

در تالار چهارسو نیز نمایش «پسران تاریخ» به نویسندگی آلن بنت، کارگردانی اشکان خیل‌نژاد و بازی محسن ابوالحسنی، مجید آقاکریمی، مهرداد بابایی، سینا بالاهنگ، محمد برهمنی، سجاد حمیدیان، حامد رسولی، حمید رحیمی، مهدی شاهدی، مریم نورمحمدی و امیرمسعود واعظ ‌تهرانی روی صحنه است. این اثر نمایشی ساعت 20 میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

در همین تالار نمایش «صبح یه روز لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی حسن باستانی و بازی رویا افشار، لیلا برخورداری، مارال فرجاد، حمیدرضا فلاحی، پژمان عبدی، احمد صمیمیتا 31 مرداد ماه ساعت 20:30 به صحنه می‌رود.

نمایش «آرسن» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد صدیقی روی صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی که ساعت 20:45 در تالار قشقایی این مجموعه اجرا می‌شود، فرهاد آئیش (حضور تصویری)، مائده طهماسبی و خاطره حاتمی به عنوان بازیگر نقش‌آفرینی می‌کنند. در این تالار همچنین نمایش «راشومون» که بازخوانی داستانی کوتاه از ریونوسوکه هآکوتاگاوا است به نویسندگی و کارگردانی رضا کوچک‌زاده ساعت 19 به صحنه می‌رود. نازنین احمدی و امیر محمدی بازیگران نمایش هستند.

«دشمن خدا» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجبلو است که ساعت 18 با بازی رضا وحیدی‌فر، پورنیک کاوش، محمدحسین صفایی، امیرمحمد درویش، محدثه شیرعلی، ملیکا البرزی و مارال سینه‌سپهر در پلاتو اجار مجموعه تئاترشهر به روی صحنه است.

تماشاخانه ایرانشهر

«یک دقیقه و سیزده ثانیه» با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی، تا
1 شهریورماه ساعت 21:00 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر با بازیگرانی همچون؛ پانته‌آ بهرام، سیما تیرانداز، مینا دریس و لادن مستوفی به صحنه می‌رود. این نمایش 80 دقیقه‌ای نگاهی به معضلات اجتماعی زنان به ویژه وضعیت زنان کارتن خواب دارد.

امیر دژاکام نیز نمایش «نیلوفر و نفت» را نوشته و کارگردانی می‌کند. این اثر نمایشی تا 30 مردادماه ساعت 19 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه با بازی مانلی حسین پور، مرتضی آقا حسینی، عباس جمشیدی، سپید علی‌پور، مهرنوش دارا، فریبا امینیان، سمیه صباغی، پریا وزیری، علی برجی، ابوالفضل جمشیدی، ملیحه کیا، سروش طاهری، حامد پور محمد، نسیم علیپور و بهار قاسمی اجرا می‌شود.

حسین امیدی، فریبا جدیکار، سعید چنگیزیان، حسین حسینیان، آناهیتا درگاهی، پوریا رحیمی‌سام، فراز سرابی، میلاد شجره، آوا شریفی، محمد عاقبتی، به‌آفرید غفاریان، فرزانه میدانی، محمدحسن معجونی و سیاوش البخشی نائینی بازیگران نمایش «سه خواهر» به کارگردانی حسن معجونی هستند. این اثر تا 3 شهریورماه ساعت 18 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه است.

نمایش «اگه بمیری» نوشته فلوریان زلر و کار سمانه زندی‌نژاد است که تا 1 شهریورماه ساعت 21 در تالار ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه با مدت زمان یک ساعت و سی دقیقه با بازی رضا بهبودی، ستاره پسیانی، کاظم سیاحی و الهام کردا اجرا می‌شود.

خانه هنرمندان ایران

تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان از 23 مردادماه ساعت 20:30 میزبان نمایش «رفقا رقبا» است. این نمایش نوشته و کار روح‌اله ایرجی است که بازیگران آن جمشید صفری، سهیل ساعی، فاطمه سرلک، هادی شیرمحمدی، مهرداد باقری، مهدیس توکلی، رها آرشید، سعید خسروی، فرشته شیرآقایی، عباس کاکاوند، شهاب راحله و علیرضا باقری هستند. «چرا که صدای تو با صدای من آشناست» نوشته روزبه حسینی به کارگردانی فاطیما بهارمست، یکی از آثار رپرتوار سه نمایش اقتباسی گروه تئاتر «و ناگهان» است که اجرای آن تا جمعه 27 مردادماه ساعت 19 با بازی وحید منتظری و فاطیما بهارمست در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.

تماشاخانه استاد مشایخی

«بازی مرگ» عنوان نمایشی نوشته و کار مریم امینی در تماشاخانه استاد مشایخی است. این اثر تا جمعه 27 مردادماه ساعت 17:15 اجرا می‌شود. در این نمایش سیدآرش هوشیار، مریم امینی، سوده خدری و حمیدرضا لازمی بازی می‌کنند. نمایش «مخمصه» نیز به نویسندگی لوییجی پیراندللو و کارگردانی اثمار موسوی‌نیا تا 7 شهریورماه ساعت 20:00 در این تماشاخانه به روی صحنه است. عسل غروی، البرز احمدخانی، محمدحسین شکیبا، یاسمن حسینی و مهتا ترابی بازیگران این نمایش هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها