مطالعات نشان داده است که مکمل‌های ویتامین B۳ می‌توانند از سقط جنین و نقص‌های مادرزادی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۳۲
این مکمل به سادگی از سقط جنین جلوگیری می‌کند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، نتایج یک مطالعه ۱۲ ساله دانشمندان در استرالیا حاکی از آن است که یک مکمل ساده ویتامین می‌تواند برای پیشگیری از سقط جنین و نقایص هنگام تولد مفید باشد.

دانشمندان موسسه ویکتور چانگ در سیدنی اظهار کردند که چرا برخی از زنان سقط‌های متعدد دارند و چرا برخی از نوزادان با نارسایی‌های قلب، کلیوی و ستون فقرات به دنیا می‌آیند.

کمبود مولکولی حیاتی به نام NAD که برای رشد طبیعی اندام‌ها مهم است، پاسخی برای این پرسش‌هاست.

محققان کمبود مولکول‌های رشد NAD را شناسایی کردند که می‌توانند اندام‌های کودک را با شکل‌گیری درست در رحم حفظ کنند و با مصرف ویتامین B۳، از طیف وسیعی از نقص‌های هنگام تولد جلوگیری می‌شود.

پروفسور سالی دانووی، اظهار کرد: این اولین‌بار است که NAD(نیکوتین‌آمید آدنین دی‌نوکلئوتید) با ناهنجاری‌های مادرزادی مرتبط شده است و ممکن است مصرف مکمل این موضوع را حل کند.

نتایج این تحقیق می‌تواند به طور قابل توجهی منجر به کاهش تعداد سقط جنین و نقایص زایمان در سراسر جهان شود.

محققان این بررسی را در سال ۲۰۰۵ آغاز کردند؛ زمانی که آنها در مورد یک کودک با نقص‌های عمده در قلب، ستون فقرات و دنده‌ها روبرو شدند.

تجزیه و تحلیل ژنوم نشان داد که NAD مولکول حیاتی است که به تولید انرژی، تعمیر DNA و ارتباط سلولی کمک می‌کند.

محققان اطلاعات ژنتیکی ۱۴ خانواده را که فرزندان مبتلا به نقص مادرزادی داشتند، مورد بررسی قرار دادند و جهش‌های NAD را در چهار مورد آنها یافتند.

همچنین رژیم‌های غذایی با مقدار کمی ویتامین B۳ منجر به کاهش اختلالات در موش‌ها شد و مشخص شد تغذیه غنی با این مکمل بستر سالمی برای آنها ایجاد می‌کند.

نتایج این بررسی بر روی موش‌ها نشان داد که مصرف رژیم غذایی شامل مکمل B۳ منجر به تولد فرزندان سالم‌تر می‌شود.

ویتامین B۳، همچنین به عنوان نیاسین شناخته شده است و معمولا در گوشت و سبزیجات سبز یافت می‌شود.

در حالی که بسیاری از زنان باردار مکمل‌های غذایی را دریافت می‌کنند، تحقیقات نشان می‌دهد که تا یک سوم زنان در ایالات متحده میزان ویتامین B۳ پایینی در دوران بارداری خود دارند.

در حال حاضر توصیه به استفاده از مولتی‌ویتامین است، اما در همه افراد از نقایص هنگام تولد جلوگیری نخواهد کرد.

محققان اظهار کردند: ما باید زنان در معرض خطر را شناسایی کنیم و سطح مطمئن ویتامین B۳ یا نیاسین را در آنها برای پیشگیری از سقط جنین و نقص‌های هنگام زایمان در نظر بگیریم.

به این ترتیب، محققان در گام بعدی یک آزمایش تشخیصی مشابه آزمایش بارداری، نمونه برداری از ادرار یا خون انجام می‌دهند که میزان NAD را نشان می‌دهد.

این یافته‌ها در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها