در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین، ترافیک و کمبود فضا برای تردد و یا پارک کردن خودرو در بسیاری از کلانشهرهای دنیا به یک معضل اساسی بدل شده است. در جوامع پیشرفته با توجه به روزآمد بودن ساختارها، حمل و نقل عمومی بخوبی گسترش یافته و به عنوان یک اصل برای رهایی از مشکلات پذیرفته شده است، لیکن در بسیاری از کلانشهرها خصوصا در کشورها در حال توسعه، حمل و نقل عمومی نتوانسته نقش خود را بخوبی پیدا نماید و ترافیک به عنوان معضل اساسی این مناطق برشمرده میشود. شرکت پژو فرانسه با توجه به این رویکرد حل این معضل مدل 108 را طراحی و تولید کرده است.
پژو 108 که یک خودروی هاچبک کوچک و مناسب فضاهای امروزه شهری است از سال 2014 میلادی و براساس پلتفرم مشترک با تویوتا آیگو نخستین حضور خود را در نمایشگاه ژنو تجربه کرد.
شرکت پژو فرانسه برای 108 از دو پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری e-VTi با قدرت 68 اسب بخار و 3 سیلندر 1.2 لیتری PureTech VTi با قدرت 82 اسب بخار را در نظر گرفته که بهمراه جعبه دنده 5 سرعته دستی در اختیار راننده قرار دارد.
همچنین سیستم استاپ-استارت پیشرانه، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز EBD، سیستم تهویه مطبوع خودکار و نمایشگر 7 اینچ لمسی بهمراه 6 ایربگ از امکانات این خودرو محسوب میشوند.
این خودرو در بریتانیا طرفداران بسیار داشته و هم اکنون با قیمت 12 هزار پوند بفروش میرسد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
دکتر فواد ایزدی درگفت و گو با «جام جم»:
حسین حبیبی در گفتوگو با «جامجم» از سرچشمههای نگارگری گفت