رشدصعودی کشاورزی در خراسان رضوی

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی داورزن گفت: سطح زیر کشت پسته در این شهرستان به 350 هکتار رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۴۳

به گزارش فارس،محمدرضا داورزنی با بیان اینکه 80 هکتار باغات پسته شهرستان به مرحله باردهی رسیده است، اظهار کرد: باغات پسته شهرستان داورزن فعلا جوان و تازه کشت هستند و هم‌اکنون میزان باردهی آن‌ها در هر هکتار حدود 1210 کیلوگرم است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال، حدود 96 تن پسته از سطح باغات
بارور قابل برداشت باشد.مشاورمدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: در صورت آموزش بهره‌برداران برای مدیریت مطلوب باغ و رسیدن باغات به باروری کامل، انتظار می‌رود که میزان برداشت پسته در هر هکتار از باغات شهرستان به 3 تن نیز برسد.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر بالغ بر 95 هکتار به سطح باغات پسته در شهرستان داورزن اضافه شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل درآمدزایی بسیار خوب، پسته‌کاری در شهرستان متقاضیان زیادی دارد و امیدواریم با افزایش کشت به محصول مطلوبی دست یابیم.

شهرستان داورزن در 310 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است.

خرید بیش از 17 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 7 هزار و 620 تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان در استان خریداری شده است، گفت: در این مدت 17 هزار و 600 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد.

به گزارش تسنیم ، هاشم ولی پورمطلق اظهار داشت: از ابتدای خرید گندم به صورت تضمینی تاکنون 17هزار و 600تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است.وی افزود:هزینه 17 هزار و 600تن گندم 22 میلیارد و 800 میلیون تومان است که تا کنون 12میلیارد و 500میلیون تومان به حساب کشاورزان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 10 میلیارد و 300 میلیون تومان دیگر باقی مانده که به زودی به حساب بهره برداران در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود.وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون پرداختی‌ها برای گندم و جو به صورت تضمینی خوب بوده است و با توجه به خشکسالی‌ها وکم آبی، اما کیفیت گندم در استان خراسان جنوبی مطلوب است، افزود: قیمت خرید گندم به صورت تضمینی هزار و 300 تومان است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها